Sv: Bovete!
Mariatistel ska vara rensande, främst på lever och njurar men det kanske är värt att testa?
Det är ju kanske svårt att hitta tistlar ute nu annars ska de fungera bra det med, hästar med förgiftning av någon typ äter gärna tistlar men det verkar som om de känner själva vilken som är verksam.
Min häst hade ju också en massa diffusa syptom, inte just som din utan hon blev uppsvullen på något vis, det såg ut som om hon hade proteinbrist mage på hela hästen

fast hon magrade, svårt att förklara men det var inte enstaka ödem som på din häst utan hästen såg svullen ut som ett biaffrabarn.
Vi fick aldrig någon egentlig ordning på det men tistel hjälpte så att hon mådde bättre, hon fick avsluta sina dagar pga andra mycket värre diffusa symptom

så tyvärr vet jag ju inte vad som hänt om man hade kunnat ställa henne på en mer långsiktig utrensningsplan.
Har du kollat tänderna nyligen? Min hade ju som sagt diffusa symptom och ett var att hon slet ned sina tänder, från helt normala till nedslitna utan tuggyta kvar på 6 månader

hon kunde förmodligen inte tillgodogöra sig fodret till slut.
Har vattenprov tagits? vattnet kan innehålla saker som gör vissa individer sjuka, har du kollat om hon dricker ur pölar och dylikt i hagen?
Har veterinären kollat mineralvärdet? min hade en stor brist på koppar vilket de misstänkte kunde ha ett finger med i spelet, fast hon blev tyvärr inte bättre av tillskott heller, kanske hade hennes kropp redan gett upp.