Ek3n

Trådstartare
Nu tycker jag det är dags för en Boxholms-tråd ;)

Vilka ska dit? Vad ska ni starta?

För min del är det premiär på ft-banan! Ska bli himla kul, vad jag har längtat :D

Sv: Boxholm!

Boxholm har nog över lag ganska svåra banor tror jag ;)

Jag har inte direkt så stor koll på ridhästbanorna, men 90 ponny jämfört med Mantorp tycker jag är lite svårare, häst går ungefär samma 90 bana som ponny här, med bara några små skillnader. Dock tycker inte jag att den är särskilt svår eftersom det är hemma bana och jag tränar där rätt mycket. Men har hört att vissa säger att man inte ska debutera eller rida sin första fälttävlan och så här för att det är så svårt, men så svårt tror jag inte att det är! Förra året hade dom nog inte tänkt så bra då typ första och andra hindret var dom två största och sen var allting jätte pluttigt, men dom skulle nog ändra lite i år så jag tror nog att det blir jätte bra! :D

Debutant banan är väl ok men man måste ha en häst som tycker det är ok med branta backar ned till vatten inne i skog. Lättklass banan är inte ok tycker jag. Alldeles för svåra hinder inne i skogen som ligger placerade ur sväng o med konstiga anridningar.
När jag red Lättklass där sist hade dom en spets 3 eller 4 galoppsprång ur första vattnet, maxad. Tror mindre än hälften av klassen kom runt...

okej.. vatten har aldrig varit några problem för henne innan så hoppas det inte blir det nu heller då :p

Usch dåå! Säg inte sådär:cry: Hästen går ju stadigt i 120 så höjden är inga problem, sen är det det där med rutin på terrängbanan... Och så är det ju det lilla problemet att det bara är Boxholm och Botkyrka kvar innan Breeders:angel:

Det där med branta backar och vatten i skog låter ju värre för stora killen som ska gå debutant:crazy:

Men jag som ryttare ska ju ha något att göra också, inte bara sitt där och glassa:angel:

Och just det ja! Är det någon som bor i närheten och har en box eller två till övers? :D

När jag red Lättklass där sist hade dom en spets 3 eller 4 galoppsprång ur första vattnet, maxad. Tror mindre än hälften av klassen kom runt...

Du minns fel, det var ett smalhinder, enbart infångat på ena sidan.
Var själv där och hjälpte till och förankra det.
Stog sen och tittade under tävlingen på ett antal ekipage där.
Tror jag t.o.m. kan leta fram några mindre smickrande bilder.:devil:

Hindren har ändrats ganska mycket sen dess.
Bland annat en spets efter andra vattnet som jag tror används i enstjärnigt.

Senast ändrad:

Öhh o det gjorde det bättre??? Smalhinder eller spets, mer än halva klassen åkte ut där o enligt resultatet från förra året var 10 uteslutna i terrängen av 41. Jämför det med era egna tävlingar i Mantorp förra helgen med uruselt väder o ändå bara 3 uteslutna ur 100 klassen. Då har man ju lyckats med sin bana, så det kan du ta åt dig Old Q men Boxholm är många år sen det var en bra bana.

...hahahaha Sita och Elin :p sååååå billigt behöver det inte vara...tänkte bara att någon från Boxholm hade något bra övernattningsförslag tex ok vandrarhem eller liknande .....vi har ju aldrig varit där innan....

Boxholm är världens minsta ort...när banan var ny o klubben började ordna fälttävlan så kunde man alltid få bed and box hos närboende klubbmedlemmar...fantastiskt bra o billigt! Vi bodde hos en helt underbar familj många år i rad, undra om dom bor kvar idag??

Jag ska dit och rider min och hästens första fälttävlan (debutant mao) :D

Liknande trådar

Fälttävlan Är det inte dags för en tråd ägnad åt fälttävlan här på forumet? Denna fullkomliga tävlingsform innehåller tre grenar som ska tränas... 3 4 5
Svar
87
· Visningar
4 103
Trav Hej, drömmer om att äga en pensionerad varmblodstravare som skulle kunna agera som läromästare inom körning. Skulle vilja ha råd o tips...
Svar
1
· Visningar
531
Senast: CaisaCax
·
Gnägg Det börjar bli dags för mig att leta efter en ny häst och jag undrar om ni har något tips på en ny ras som skulle passa mig. Jag är...
Svar
19
· Visningar
1 285
Senast: ufot
·
R
  • Låst
Gravid - 1år Jag är för otålig för att vänta på att någon annan ska starta en tråd för oss som väntar tillökning till hösten :angel: Hoppas att vi... 2
Svar
27
· Visningar
4 132
Senast: Hedinn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Roliga bilder och memes om katter!
  • Oseriös avel 2023
  • Valp 2025