Boxstorlek...

• Träning
  • Trådstartare Trådstartare Alicia
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 4
  • Visningar Visningar 782
A

Alicia

Jag håller på att planera mitt bygge som jag hoppas blir av i sommar. Jag kommer bygga 2 st uteboxar, förslag på storlek på boxarna?

Sv: Boxstorlek...

Jag skulle nog bygga något större än minimåtten om det finns möjlighet, det är skönt för hästarna om de har en ordentligt stor box.

Jag skulle bygga 4x4. 3x3 är ju minimåtten för stor häst, men jag tycker att en stor box känns mycket bättre. Men det beror ju på hur mycket plats man har!

Jag har bra med plats och det blir ju bara 2 boxar och därför vill jag inte vara snål på storleken. 4*4 låter bra...ska be gubben börja rita så får vi se hur det blir.

Liknande trådar

Trädgård & Växter Eftersom mitt vedskjyve rasade förra vintern och den erbarmligt idiotiska stadsplaneringen i byhåla gör att jag inte får bygga ett...
Svar
9
· Visningar
516
Senast: Scata
·
Hästmänniskan Min situation: Jag börjar tänka mer och mer på att skaffa en till häst, det började som ett "skämt" att jag kanske ska köpa en kompis... 2 3
Svar
48
· Visningar
4 211
Anläggning Behöver hjälp att förstå hur detta ”omöjliga” kan ske! Min häst står i en utebox. Det är totalt två uteboxar som hör till stallet, så... 2
Svar
39
· Visningar
4 028
Senast: jemeni
·
Anläggning Vi planerar att anlägga en spolplats utomhus till våren och jag vill gärna höra om era bra och dåliga erfarenheter av liknande. I...
Svar
14
· Visningar
1 255
Senast: hamilton1
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Om samvete vs effektivitet
  • GVFÖ 2025
  • Rumsväxter 2

Hund, Katt, Andra Djur