BRA antivirus-program?

Sv: BRA antivirus-program?

AVG skulle jag tippa på är det bästa av gratisprogrammen. Själv använder jag Kaspersky, kostar visserligen 399/år men är ett riktigt bra program enligt de tester som gjorts och enligt vänner till mig som jobbar med datasäkerhet.

Nej, det finns en ny gratisversion också, den som jag länkar till i förra inlägget.

Jag hade den gamla, 7.5, det är där man får varning om att den måste bytas till 8.0 - som även den finns i free version.

Jag har Avast! och är helt nöjd med det. Gratis är det också.

Det absolut sämsta måste ju vara Norton! Fick det med min nya dator och det tog över hela minnet så datorn gick knappt att använda. DÅ har jag ändå 2 GB RAM vilket inte är jättemycket men datorn ska iaf gå att skriva vanliga msn meddelanden med. .Men så fort jag avinstallerade Norton så vart datorn som vanligt igen.. Nu använder jag Avast! Fungerar jättebra!

Jag har också använt Norton, i omgångar på olika datorer. Crap!

*kl*

Jag är jättenöjd med Nod32. Visserligen inte gratis men väl värt pengarna. Till skillnad från Norton "äter" Nod32 nästan inget minne alls.

Nod 32 här med. Fick det installerat när jag hade datorn inlämnad till en polare som är data tekniker. Har inte haft några problem alls med virus sen Nod 32 installerades.

440 kr per år och dator tar dom iaf, vet ej om det är standard.

Han svär för den delen över alla "idioter" som använder Norton då det käkar massor av minne. Samma med Windows Vista anser han, plus att han tycker just det har massor av brist sjukdomar :eek: Inte för att det har något med virusprogram att göra dock, sorry.

Googlade lite fort också och hittade att iaf en person haft problem med Avast! och Vista. Råkade ut för blåskärm. Nu var detta dock inte ett försök att måla "Fan" på väggen. Vet ju inte ens vad du ska ha det till för operativsystem.

Senast ändrad av en moderator:

Jag har vista och AVG nu då.. det funkar hur bra som helst än så länge. Det gick dock inte att installera norton för att jag hade vista men det känns inte som att det gör något. ;)

Jo men jag skrev ju om Avast! och inte AVG :)

Bra att du hittat något du är nöjd med :)

Nod32 använder jag också, och jag måste säga att jag är dundernöjd! Inte en tillstymmelse till virus.

Min kompis installerade det och hade pratat med en sån där fuling som "gör" virus som hade sagt att Nod32 är det bästa virusprogrammet på marknaden just nu!

jag har kört nod32 för tredje året nu och älskar det:) funkar helt problemfritt med mitt vista;)

Liknande trådar

• Låst
IT & mobiler När jag går och lägger stänger jag oftast av mobilen på nätterna. Känner inget behov av att vara nåbar på nätterna. Händer det något... 7 8 9
Svar
160
· Visningar
6 334
Senast: Mineur
·
IT & mobiler Som namnet på tråden antyder så är jag på jakt efter ett gratis program eller en app som man kan skapa en logotyp i. Har tidigare...
Svar
5
· Visningar
319
Senast: Tilly_85
·
IT & mobiler Nu för tiden kan man ju styra nästan allt med mobilen, hur mycket av elektronik och annat i hemmet styr ni med telefonen? Vi kan... 2
Svar
34
· Visningar
998
Senast: Mirre
·
IT & mobiler Jag skulle vilja - snabbt och enkelt - fixa en hemsida till mitt författarskap och mina böcker. Utan att det kostar en förmogenhet och...
Svar
5
· Visningar
337
Senast: Saigon
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka