Bra bärbar dator!?

• IT & mobiler
  • Trådstartare Trådstartare sarabara
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 6
  • Visningar Visningar 961
S

sarabara

Ja, som rubriken lyder, bra bärbar dator?

Hrm, jag är så arg på min dator, en vanlig stationär som går segare och segare, byter inställningar av sig själv osv. så planen är att köpa en ny.

Jag vill ha en bärbar som ska vara normalstor ingen sån där minigrej liksom. Vi har en HP Pavillion dv9000 nu med, den trivs jag bra med. Men kan tänka mig annat märke med.

Nå, vad har ni för datorer, och vilka hade ni rekommenderat?

Sv: Bra bärbar dator!?

sambon jobbar med datorer och han har alltid sagt att Acer är en bra dator till priset!

Nå, vad har ni för datorer, och vilka hade ni rekommenderat?
Jag hade faktiskt rekommenderat att inte köpa ny dator alls, utan att ominstallera windows m.m. på den befintliga (och möjligen byta hårddisk som ren underhållsåtgärd). När en dator beter sig på det vis du beskriver är det ytterst sällan det är något fel på själva maskinen, den behöver bara en örfil och en recond. ;)
Vill man sedan köpa laptop pga andra anledningar, eller för att man bara känner för det, så är det en annan sak. Men även den nyaste och finaste dator kommer att hamna i träsket så småningom, helt utan hårdvaruproblem.

Jag har en sån som du beskriver i inlägget, HP Pavillion dv9000, som även jag trivs kanonbra med :)

Mestadels är det väl för att den är så himla bra att se film på!

ALLA märken har problem med sina datorer mellan varven. Det som skiljer dem åt är hur de fixar problemen för sina kunder. Dell är det enda företaget jag har varit med om som har varit övergenerösa varje gång. Acer och Asus har jag bara dåliga erfarenheter av, och då menar jag kundservicen där allt är en stor soppa och man får tillslut hota om anmälan till ARN och Plus för att få någon hjälp. Dell har jag alla gånger fått nummer och namn till den personen jag pratade med från början så man slipper bollas runt. Med andra ord kan jag enbart rekommendera Dell.

Jag trivs väldigt bra med Lenovo ThinkPad (fd IBM) - allt bara funkar som det ska, och de är stabila och trevliga. (Sen har jag en Asus EEEpc som riktigt portabel dator, och den är bra till det, men en riktig arbetsmaskin är det inte.)

Liknande trådar

IT & mobiler Någon som vet om det är något att ha? är inte så jättehaj på datorer,allt är bra så länge det funkar,ungefär.. Har för tillfället...
Svar
5
· Visningar
954
Senast: Scaramouche
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 31
  • Tar jag rätt beslut att avliva?
  • Vilken ras passar mig?