Bra benreflexer

LadyCovergirl

Trådstartare
När jag var liten, för typ tolv år sen, så fanns det massor av benreflexer i bra modeller. Det var med både kardborr och spänne. Det fanns i flera olika färger. Spännena höll i ungefär tusen år.
Köper man nya benreflexer nu så går alltid spännena sönder tämligen omgående.

Min fråga är egentligen, var finns det bra benreflexer med både kardborre och knäppe eller bara knäppe? Gärna i grönt eller någon annan bra färg som inte är den vanliga och trista gula ;)

Sv: Bra benreflexer

lånar tråden lite och passar på att efterlysa om små benreflexer i ovan nämnt utförande!
ska passa på B-ponny med smaaaala ben. jag vet att det förr fanns i en massa olika storlekar, men nu hittar jag bara ponny+full strl och ponny är alldeles för stort. :crazy:

Och då lånar jag tråden och fortsätter på samma tema:

Var finns benreflexer i andra färger? Skulle vilja ha två eller tre reflexer på varje ben, och gärna då med någon kontrastfärg mot det gula. Vet att det finns röda, blå och gröna, men var finns dessa?

De flesta reflexerna är gula av en anledning. Det är den färg som syns bäst i mörkret! Möjligtvis silver också.

Boetts reflexer! Håller hur länge som helst. Mina nuvarande är inne på femte året och som nya. (reflekterar som nya med *impad*). Köpte från Hööks förra ået till unghästen, gick sönder (inte spännet men reflexplasten) efter FÖRSTA skritturen..

*kl*
Börjes har bra reflexer. Mina har hållt i en evighet. Köpte två par därifrån och två ifrån hööks 2002/2003. Tyvärr gick det sistnämda par snabbt sönder och var dessutom dyrare så närvi åkte genom tingsryd på semestern bad jag pappa på mina bara knän att svänga inom där. Kan säga att det var inte lätt att hitta parkering åt en stor cheva van med en lång husvagn efter men hela vägen hem var jag överlycklig :D

Edit: Benreflexerna används i stort sett 5dagar/vecka under 6månader på ett år.

Boetts reflexer! Håller hur länge som helst. Mina nuvarande är inne på femte året och som nya. (reflekterar som nya med *impad*). Köpte från Hööks förra ået till unghästen, gick sönder (inte spännet men reflexplasten) efter FÖRSTA skritturen..

Jag har provat Boetts också. De höll inte lika bra som benreflexerna gjorde "förr i tiden" :confused:

Senast ändrad:

De flesta reflexerna är gula av en anledning. Det är den färg som syns bäst i mörkret! Möjligtvis silver också.

Jag har faktiskt provat. Silver, gul och grön var tämligen lika. Rosa och blå var däremot något sämre. Men det är ju kul att blanda färger ;)

Jag har blå reflexer som jag köpte i ullared. det fanns även gröna.
boett har som sagt orange, randiga och rosa reflexbröstor.
Sedan var dte någon bukare som tipsade om en utländsk sida för ett par månader sedan. Något med Z-**** kommer inte riktigt ihåg. Men någon kanske vet vad jag menar

Boett har som sagt, de är riktigt kanon. Dessvärre bara gula.

Myone har fina ( gula ) med ludd, kardborre och spänne. har dem till min !MINI! shettis. det finns nog ända upp till XL tror ja

hoppsan, det var nog Boett ju. men mina håller SUPERbra!

Senast ändrad:

har vanliga gula från hööks till fjordingen. höll första året men nu ser en ut som den har gått i gemon en pappersstrimlare :(

Liknande trådar

Fordon Scenariot är som följer: Vi är på väg att köpa en campervan, en VW Transporter som förvandlats till en liten husbil, och har hittat två...
Svar
6
· Visningar
704
Senast: Fetaost
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Kände att jag ville ge lite bakgrund till min kommentar i tråden "Att inte ha några vänner när man blir gammal", så här kommer det. De...
Svar
8
· Visningar
1 144
Senast: Sharpless
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad... 8 9 10
Svar
197
· Visningar
27 520
Senast: lizzie
·
Utrustning Är det någon som har ett par stövlar av den här modellen som kan berätta om de är nöjda eller inte? Jag har gått ner en del i vikt de...
Svar
3
· Visningar
823
Senast: Ketrawzc
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka