Bukefalos 28 år!

Bra borste eller kam till rottis?

Bansan

Trådstartare
Ja, som rubriken säger. Finns det någon borste eller kam som är effektiv & bra till rottweilerpäls? Min lilla dam fäller som en tok & jag skulle gärna vilja ha tips på en borste som verkligen fungerar.
Gärna en bild så min slöa hjärna fattar :angel:
 
Sv: Bra borste eller kam till rottis?

jag använder en gummiskrapa eller masageborste kanske det kallas. med små guminoppor på. fungerar rätt bra.
Men tyvärr så tycker jag det hjälper minimalt mot flällningen. Golven är svarta av hår nästa dag i alla fall, trost eviga försök att borsa bort den mästa.
 
Sv: Bra borste eller kam till rottis?

Det verkar som om rottweilerpäls är helt omöjlig att borsta bort :eek:

Jag har haft långhårig tax, labrador/schäfer-korsning & ren schäfer tidigare... Men rottisen tar definitivt hem priset i fällning :crazy:
 
Sv: Bra borste eller kam till rottis?

Det verkar som om rottweilerpäls är helt omöjlig att borsta bort :eek:

Jag har haft långhårig tax, labrador/schäfer-korsning & ren schäfer tidigare... Men rottisen tar definitivt hem priset i fällning :crazy:

Det är enkelt med den jag visa Jadzia hade också problem innan hon låna denna.
 
Sv: Bra borste eller kam till rottis?

Jag använder till min fällningsgalna hane en ryktsten... finns att köpa på det flesta hästgrejjs affärerna :) Vet inte hur bra det är på pälsen.. men dt funkar :)
 

Liknande trådar

Övr. Hund Jag har borstat och borstat i snart 14 år. Provat massor av olika borstar och kammar och det enda som hjälper helt är att borsta först...
2
Svar
23
· Visningar
1 034
Senast: Lillefrun
·
Hundavel & Ras Nu kommer ytterligare en ”vilken ras ska jag köpa” tråd… Jag söker efter en liten, glad hund som älskar långa promenader i skog och...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
8 476
Senast: hundtant
·
Hemmet Som rubriken säger - jag vill utöka räckvidden på mitt Wi-Fi, helst både inne i huset och så att det räcker ut till stallet. Har idag...
Svar
5
· Visningar
381
Senast: Monimaker
·
Fordon Vi har flyttat från lägenhet till hus en bit från kommunikationer och inser att vi skulle behöva en andrabil. Dels för att inte bli...
2
Svar
21
· Visningar
943
Senast: Fetaost
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • WE-tråden
  • Ridskoleryttare
  • Tungband

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp