Bra/dåligt med cair/flair

Sv: Bra/dåligt med cair/flair

ja ok vi får se...hon blir ju betydligt rakare vid arbete så går inte riktigt att utgå från hennes stillastående rygg. Blir väl bomlös annars nästa gång:(

Min ser ut såhär
stella-3.jpg

Henne ligger den faktiskt riktigt bra på! Hoppas den passar din med!

Aldrig mer kommer jag att köpa en vanlig ull- eller permanentstoppad sadel! Hästens reaktion när jag bytte till en cair-sadel var helt fantastisk, vilken skillnad! Även om det finns sadlar som är mjukt stoppade så fördelar dem ju inte alls trycket på samma sätt.

För mig och mina hästar är cair-system det allra bästa!

Jag kommer aldrig mer rida i en cairstoppad sadel ;)

Min häst tyckte att det var obehagligt... ormade sig fram och såg mest missnöjd ut. Sen vet jag ju inte om det var själva sadeln eller just cair han inte gillade.

Men har hört om många hästar som ogillar det så tror att man måste testa!

Tror att många kan reagera som din pga att de helt plötligt känner allt i ryggen, de blir friare i sina rörelser samtidigt som de ofta får lättare att samla sig och då blir det ju jobbigt innan de vant sig. Luften gör ju att minsta lilla rörelse blir tydligare också från en ibland mindre balanserad rumpa och på en känslig eller ovan häst så är det inte lustigt att reaktionerna kommer.

Andra visar det genom att bli nöjda och andra genom att "shit va jobbigt det blev, ta bort".

Senast ändrad:

Liknande trådar

Utrustning Vi var iväg och tränade igår för nya tränaren. Hästen känns till en början helt ok när jag rider fram, men vart efter under... 2
Svar
25
· Visningar
2 232
Senast: super
·
Hundhälsa Hej alla! Jag ska försöka att fatta mig så kort jag kan. Jag har en Pomeranianpojke på 4 år. Han har aldrig tidigare haft några problem...
Svar
1
· Visningar
749
Senast: Jeps
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Himlen är stjärnklar, det har blivit februari. Snart är det vår. Som så oändligt många gånger förut är det dags att släppa in hästarna... 2
Svar
24
· Visningar
3 542
Senast: Cattis_E
·
Hästhantering Hej alla, långt inlägg och jag ber om ursäkt men har mycket att skriva. Jag har redan ett konto här på buke, men då detta känns alltför... 2
Svar
22
· Visningar
4 109
Senast: lirco11
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Oseriös avel 2023
  • Uppdateringstråd 31
  • Somna in hemma