Bra GPS-app

Stinaelin

Trådstartare
Hej!

Jag kör vilse hela tiden, och behöver en bra GPS-app till min Iphone. Någon som har tips på en bra, inte allt för dyr, variant?

Tack!
//Stinaelin

Sv: Bra GPS-app

Trodde alla nyare smartphones hade inbygd GPS, så slipper man betala dyrt för att vara uppkopplad med en app....

Kartprogram kallas de flästa inbygda GPSer

Tja, jag kanske uttryckte mig slarvigt. Visst har min iPhone en GPS, men appen Kartor funkar uselt. Den har inte gällande vägnätet i Göteborg på alla ställen, och när jag kör så fortsätter inte anvisningar, den är kvar i första korsningen, vilket gör att jag måste bläddra för hand. Det vill jag inte göra när jag kör.

Ok, då förstår jag din önskan. I-fånens GPS är väl mer beräknad för de som tar sig fram till fots antar jag, så den hänger med i uppdateringen. Min Nokia N8 har en fullfjädrad GPS som fungerar lika bra på ridvägarna som i bil och flygplan, och livstids gratis uppdatering av alla kartor som jag måtte få för mig att installera. (just nu Sverige, Norge, Brittiska öarna + Irland och Teneriffa)

*KL*
Som komplement till de kart-streamande navigationsapparna som är vanligast, tycker jag att en offline app är underbart ibland. Det är ju inte överallt det finns 3G-täckning... :crazy:
Jag använder en app som heter CoPilot GPS, den är gratis inklusive ett fritt valt kartpaket (t ex Skandinavien). Vill man ha fler kartor köper man dem enkelt. Tycker att den funkar riktigt bra.

Jag har provat lite olika men den som fungerat bäst är ändå google maps. Gratis och funkar toppen för mig i alla fall. Har även använt mig av Navigon förr (DYYYR) men googles är bättre : )

Liknande trådar

IT & mobiler Jag skulle vilja ha en app där man enkelt kan kryssa i att olika saker blivit gjorda. Jag vill inte ha sju ton reklam, behöva betala för...
Svar
17
· Visningar
851
IT & mobiler Om man skaffar den kan man då endast få sina aviseringar i appen? Går det att göra inställningar så man också fortsätter får sms? Jag...
Svar
4
· Visningar
406
Senast: MiaMia
·
R
IT & mobiler Jag skulle bli jätte glad och tack sam om nån kan hjälpa mig lite fort! Men det ska finnas nån app som man kan lägga in en bild på...
Svar
0
· Visningar
345
Senast: Raderad medlem 149524
·
IT & mobiler Min IPhone SE är bara ett år gammal. Tyvärr har telefonen den sista månaden börjat frysa fast. Inte hela tiden, men ibland. Ibland när...
Svar
0
· Visningar
236
Senast: ufot
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka