Du använder en gammal webbläsare. Den visar troligen inte denna och andra webbplatser på ett riktigt sätt. Du bör uppgradera eller använda en annan webbläsare.
Hej!!
Jag har en hoppponny som just nu tävlar LA , senare till hösten MVSB .
han hoppar mycket bra men är lite rädd av sig när det kommer tex. vattenmattor,mur, elr saker under hindret..
han tycker om att hoppa men är tyvärr lite tittig och rädd. Han ni ngr knep om hur jag kan få han att inte titta på sakerna utan bara hoppa? :P
Hoppa titthinder. Gör titthinder till det vanligaste som finns! Så varje gång ni är på banan/i ridhuset, ha något titthinder där och gärna annat att titta på också. Träna typ ALLTID på titthinder, och försök få dem så konstiga som möjligt (typ sthlm horse show-style)
Och även när du rider ut, försök rida där det finns mycket "läskiga" saker. Och var bara lugn hela tiden så ponnyn förstår att det inte är något farligt.
Till slut är han så van med alla dina tokiga upptåg att han tycker att hindren på tävling är rena barnleken, eftersom ni brukar hoppa över mkt läskigare grejer hemma
Sådär va min ponny med och min unghäst, de är bara o träna, vi ställde klarblåa hinkar underhindren o ankor i vatten mattorna o la täcken med skrikiga färger vi hinden, o hoppade låg mur med konor på osv, de finns inte mkt som skrämmer henne nu De viktigaste är att du inte gör en storsak av de för då kommer hästen också göra de
Hästmänniskan
Hej! Måste få ventilera mig lite och hoppas på att få lite kloka ord. De senaste åren har varit kaos för mig både jobb och hästar. Har...
Lantbruksdjur Jag brukar ha en stor plastlåda som jag fyller på med 1 del korn, 1 del havre, 1/2 del vete, 1/4 majs och en 1/4 del ärtor. Skjusterar...