L
Linas matte
Tjo! Jag undrar om någon har något bra tips för oss att hoppträna vår ponny på. Hon är klart duktigare i dressyr, än så länge i alla fall, så jag tänkte att vi kanske skulle "börja om" sas. Vi har övat på hoppa över bom och hoppa över 2 bommar med avstånd 2,6m emellan. Det funkar bra förutom att i hö.v i galoppen precis över bomen tar hon ett travsteg istället och fortsätter sedan i galopp. Kanske rättar det till sig med träning eller ska vi höja bommen lite?
Jag vill ha bra ideér för hur vi lugnt och fint kan gå vidare och skapa bra självförtroende hos ponnyn?
Fö KAN hon hoppa och har i alla fall hoppat 50 med ryttare men det funkar inte så som jag/vi vill. Tanken är att det kanske går bättre om vi coolar ner oss. Tankar???
Jag vill ha bra ideér för hur vi lugnt och fint kan gå vidare och skapa bra självförtroende hos ponnyn?
Fö KAN hon hoppa och har i alla fall hoppat 50 med ryttare men det funkar inte så som jag/vi vill. Tanken är att det kanske går bättre om vi coolar ner oss. Tankar???