Bra jacka?

Streiff

Trådstartare
Jag behöver hjälp med lite tips på bra jackor eftersom jag ska köpa ny. Jag är lite petig dock. Har några saker som måste uppfyllas :angel:

Den ska vara vattentät, inte bara vattenavvisande utan tät.

Vindtät

Ofodrad (vill ha den vår/sommar/tidig höst)

Midjekort, inte lång som går ner en bit på låret.

Snygg!!

Jag vill kunna ha den och rida i hemma men den ska vara tillräckligt snygg så man kan ha den på tävling oxå, speciellt om det är dåligt väder. (Jag tävlar hoppning) Den ska helst inte kosta över 1000kr

Kom med massor av förslag gärna bilder!!:banana: :banana:

(kan säga redan nu att jag är inget fan av kyra K jackor)

Sv: Bra jacka?

Jag har en equiiline gander bomberjacka.. gillar den jättemycket :) ofodrad och en perfekt sommarjacka, snygg är den också med equilineloggar på ärmen. Min kostade 729kr tror jag!

lite gammal tråd men jag gillar verkligen min jacka :p

Jag har denna, helt underbar :love::love::love:

08-1.jpg

08-2.jpg

Sharpman i Hogstad har en helt underbar jacka av deras egna märke! Min ena har jag haft i 6 år och den är fortfarande vattentät, snygg o bekväm :D Sen köpte jag en ny ganska nyss för dragkedjan på den gamla började ge sig, den nya är såklart ännu skönare o har fortfarande "ny-känslan" kvar också! :D :love:

edit: Den kostar förresten runt 800 (798:- tror jag) och finns i blått, svart och grönt :)

Kingsland! Det är superskön, har bara nätfodring o var inte så dyr, tror jag köpte min på rea för typ 600. Jag har en marinblå.
bombersummer_red.JPG

Liknande trådar

Utrustning Nu när det äntligen börjar kännas som att våren är på väg plockade jag fram min tunna ridjacka bara för att konstatera att det...
Svar
15
· Visningar
1 541
Senast: Freazer
·
Träning Jag har ett problem med min ena ponny... Har aldrig haft något problem att rida heta hästar. Min andra ponny är väldigt framåt och blir...
Svar
12
· Visningar
1 515
Senast: Lager
·
Utrustning Halloj! Då de trådar jag hittat i ämnet alla var gamla så valde jag att starta denna tråden. Har idag och i går flängt runt i... 2 3
Svar
41
· Visningar
6 104
Anläggning Bor i ganska häst-tät kommun om ca 15000 invånare. Funderar på att bygga mellanstor anläggning för inackorderingar. Detta skall finnas... 2 3 4
Svar
76
· Visningar
9 851
Senast: Mabuse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad gör vi? Del CCXII
  • 12 kvm utbyggnad?
  • Signatur

Hund, Katt, Andra Djur