Bra längd på benlindor???

Gilette

Trådstartare
Mina är 4 m, men de är alldeles för långt, iaf till min D-ponny, hur mkt ska jag klippa av dom så dom blir lagom längd så att det inte blir en stor bulle på mitten?

Sv: Bra längd på benlindor???

0.5 m?

Det finns ju lindor som är 3,5 m och passar utmärkt till hästar med smalare ben (dvs. fler varv=lätt "bullar") :)

Jag brukr kapa av ca 70 cm och då har jag en mini D med korta ben så jag tror att 50 cm borde räcka.
Klipp av 10 cm, linda. För långt? Klipp av 10 till och linda. Tills du får lagom. :)

Fyra meter tycker jag är ganska lagom till både fram och bakdben men en d-ponny med lite smalare ben så kasnke 3 meter blir lagom, ju skickligare man är på att linda desto enklare är det att linda med långa lindor...

Liknande trådar

Utrustning Tjo, lurar på att införskaffa ett BoT täcke till iaf ena hästen. Hos förra ägarn så gick han typ ständigt med nättäcket. Va allmänt mer...
Svar
0
· Visningar
197
Senast: Shixle
·
Utrustning Hej! Jag har nu ridit på ridskola i ett år och tycker verkligen att det är helt fantastiskt. Jag känner att jag börjar få en djupare...
Svar
9
· Visningar
672
Senast: cowgirl81
·
Hästmänniskan Jag är så sugen på att ha egen häst igen, men skulle isf vilja ha en häst som mitt barn också kan rida på ibland. Barnet är knappt 120...
Svar
18
· Visningar
1 637
Senast: Roheryn
·
Utrustning Hej, nån som vet av nått märke/modell på flughuva m. öron som har utbuktningen längre ner på huvudet? Hästen fick ta andra pållens...
Svar
2
· Visningar
291

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Gps-halsband
  • Senast tagna bilden XVI
  • Hönstråden II

Hästrelaterat

Tillbaka