Bra med fårskinnsvojlock?

B&B

Trådstartare
Det pratas ju gott om dem men en vojlock av fårskinn är väl ganska tjock, blir effekten som med pad då?

Funderar på att köpa en men ska snart prova ut sadel, har bara en som passar bra men inte perfekt nu :smirk:
och en sadel som passar perfekt ska man ju ha så tunt som möjligt under. Är det onödigt att lägga ut pengar på fårskinnsvojlock då?

Sv: Bra med fårskinnsvojlock?

Denna försvann långt ner innan någon svarade, ingen som har några åsikter?

Sv: Bra med fårskinnsvojlock?

Jag vet inte riktigt om man kan säga att det blir som med en pad helt. Det blir ju tjockare, men inte riktigt som en pad.

Däremot så ökar fårskinnet blodgenomströmningen. Många hästar med ryggproblem kan få hjälp av att ha en sådan under sadeln.

Liknande trådar

Utrustning Jag vill gärna veta mer om bomlösa sadlar då jag inte har någon erfarenhet av dessa. Är de skonsammare mot hästen i jämförelse med en...
Svar
5
· Visningar
346
Utrustning Jag har en två-åring som kommer börja bli inriden mot slutet av året då hon kommer vara runt 2,5 år. Vi har ett fåtal pensionerande...
Svar
8
· Visningar
666
Senast: Honey07
·
Utrustning Jag står situationen att jag överväger att köpa en egen sadel som jag ska använda på andras hästar då jag inte äger en. Då det givetvis... 2
Svar
21
· Visningar
1 277
Senast: MiniLi
·
Utrustning Har en dressyrsadel jag fick med hästen när jag köpte henne. Den sitter bra på henne men jag känner jag sitter som en banan och mina ben...
Svar
14
· Visningar
881
Senast: Lisen82
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka