Bra metod att laga ridbyxor i grenen

Lejonelle

Trådstartare
Helskodda ridbyxor slits så himla mycket i grenen, inte i den skodda delen utan i det vanliga tyget om ni förstår. Hur lagar man det bäst?? Jag vet inte hur många par jag har liggande som gått sönder just där som jag tänkt laga "nån gång". Tänkte att det skulle bli av nu när jag köpt ny symaskin.

Lejonelle

Sv: Bra metod att laga ridbyxor i grenen

Jag är inte säker på att jag förstår hur du menar...
Är det tyget innanför skoningen du menar? I så fall tror jag nog att det är bäst att du syr för hand...

jag brukar sy för hand när ridbyxorna går sönder i grenen. maskinsömmar brukar bli för tjocka och obekväma

Lämnade in dom så en gubbe här i stan fick sy..Han lade en lapp över hålet och sydde fast, blev kanonbra.. :)

Hej - jag menar där alla sömmarna möts, innerbensömmarna och grensömmen från mitten upp till blixtlåset.

Jag har alltid lämnat in mina till skräddareför att få det sytt ordentligt!

Jag vill gärna göra det själv så tacksam för svar från er som har tips kring hur man kan göra det enkelt för sig,
Lejonelle

Liknande trådar

Utrustning Hej! Jag har nu ridit på ridskola i ett år och tycker verkligen att det är helt fantastiskt. Jag känner att jag börjar få en djupare...
Svar
9
· Visningar
655
Senast: cowgirl81
·
Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er... 2
Svar
28
· Visningar
4 464
Senast: Lavinia
·
  • Artikel Artikel
Dagbok För längesen gick undertecknad in på en bilfirma och spontanköpte en ny bil. Jag behövde inte tänka så mycket på pengar på den tiden...
Svar
6
· Visningar
735
Senast: cassiopeja
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka... 2
Svar
27
· Visningar
6 703

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka