Bra naturmedel mot fibromyalgi/muskelvärk?

Sv: Bra naturmedel mot fibromyalgi/muskelvärk?

Hej
Har själv fibromyalgi och är halvtidspensionär. Det som hjälp mig mycket är ett magnethalsband. Har testat att ha det av ett par veckor men värken blir hemsk så det åker på snabbt igen.
Suss:bow:

Lyckades gå från 350mg tradolan +8 pandodil till att bara äta panodil (har trappat ner och ska börja ta bort panodil oxå). Skulle dock gå igenom en operation och då jag och kirurgen var osäker på om tabletterna hade någon bieffekt som blodförtunnande så slutade jag med de 3 tillskotten tills alt läkt. Nu mår jag lika som innan (ont, trött, humörsvängningar och nere)

Amerikanska fibroförbundet (från Medication Guide for Fibromyalgia Syndrome) rekomenderar att man testar ett kosttillskott som heter 5-htp (google sök) som hjälper kroppen med seratoninen. Sover mkt bättre (kan sova hela nätter ibland som aldrig funkat förut under vintern), sedan är humöret bättre och får lite mer energi.

Sedan testade jag (efter tips från en med fibro som testat) Helaflex (google sök) som egentligen är för atros. Morgonstelheten är mkt bättre och gör mindre ont.

Sedan åt jag rosenrot för att få upp koncentrationsförmågan och lite ork.

Sedan är det nog väldigt indivuellt vad som funkar men för mig funkde det långt över förväntningarna. Skönt att slippa tradolanens biverkingar.

Hej jag är wiplash skadad o har ledgångsrematism o är 35 år. Har varit skadad sedan bilolycka 1998. Under alla år av smärta o behandlingar,smärtskolor,örter o allla möjliga huskurer o tips så det som fungerar mest är motion. Jag rider 4dgr i veckan, är på gymmet. När smärtan är ilsken så promenera jag. Det hjälper mig iaf. Hoppas du finner din hjälp.:) mvh silvette

Håller verkligen med om motion. Så mkt det går i passande sort och tid men smyga igång. Väldigt lätt att göra för mkt om man är som mig :rofl: . Vinter och vid mens så tar jag inte mig ur sängen tills tradolanen satt i (före naturpreparaten men får jag se om effekten avtar när man ätit dom en längre tid).

Efter stoet ställdes av inför fölet så red jag kanske en gång i månaden och är i betydligt sämre skick än när jag red flera gånger i veckan. Längtar tills allt efter oprationen läkt ordentligt (tyvärr pga tradolanen gjorde jag för mkt så det läkte inte som det skulle) så jag kan rida och sätta igång stoet. Har haft henne som promenadsällskap och jobbat lite från marken.

Den optimala kombinationen är nog ridning, promenader och varmvattengymnastik (som det tyvärr är över 1-1,5 års kötid till här) för mig.

Det jag tycker fungerar bäst är mental träning med inriktning på kroppsmedvetenhet.

Det är väldigt vanligt att man spänner sig onödigt mycket och därmed får en ökad smärta.

Carola - Fibro sen 81 - Numera smärtfri 345 dagar om året.

Carola - Fibro sen 81 - Numera smärtfri 345 dagar om året.
Vad underbart det låter! Det är min dröm (är sjukpensionär på heltid och haft fibro sedan jag var 12-13år) Kommer knappt ihåg hur det är att vara smärtfri. Har dock gått ner från 8 till 4-5 på smärtskalan av naturpreparaten och det är underbart

vill bara ge ett tips angående varmvattenbassäng. Till de pass som ordnas av landstinget är det oftast långa köer, men många lokala reumatikerföreningar har egna pass där dom hyr landstingets/badhusets varmbassäng.

Tyvärr finns den enda varmvatten bassängen i källaren på sjukhuset och är jämt upp bokad då den inte är större än man kan nå mellan långsidorna när man ligger. Vi var 3st en gång men då var det trångt :rofl:

BoT
MSM

......

Just dom grejerna försöker jag med..
Back on Track har jag använt länge(kragen) men tycker nog tyvärr att jag inte känner så mycket effekt längre:(
(har ändå köpt ny igen i somras)
MSM har jag testat att äta tidigare utan att riktigt kunna säga om det hjälpte så tänkte testa igen. Är du hjälpt av det och hur mycket äter du av det per dag?

Vill testa BoT men har inte ekonomin tyvärr för att våga chansa för behöver till hela kroppen.

Amalgam-sanering är att rekommendera om man har det i tänderna. Kanske någon typ av utrensning m alger eller aloe-vera-preparat också?

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej, jag vill ha en egen häst men jag vet liksom inte hur jag ska kunna få min pappa att gå med på att köpa häst. Är det någon som vet... 2
Svar
35
· Visningar
3 016
Senast: Edla
·
Hästmänniskan Hej, jag funderar på att köpa häst. Men först måste jag såklart ha en stallplats. Men har lite svårt att välja så skulle vilja höra era...
Svar
14
· Visningar
1 245
Senast: Sirap
·
Hästmänniskan Fungerar plegicil på människor också? Jag använder det när jag ska börja skritta hästarna vid hand efter boxvila. Effekten är ju...
Svar
9
· Visningar
737
Senast: AbCdE
·
Hästmänniskan Någon med erfarenhet av tinker här? Hur är dom att rida? Överlag tunga eller? Fång-benägna? Robusta och friska? Bra hovar? Har hört om... 3 4 5
Svar
85
· Visningar
4 057
Senast: Mearas
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Senast tagna bilden XVI
  • Oseriös avel 2023
  • Uppdateringstråd 31