Fördelar/ nackdelar med tinker?

Kan hålla med till viss del, men det finns ändå en hel del uppfödare i Sverige som är erfarna och seriösa. Jag tycker också att man gott kan titta på både nordsvensk och fjording om man är sugen på tinker, men det finns fina svenskfödda tinkrar om man tittar liiiite längre bort än bara första bästa annons på häst med mycket man och hovskägg.
Jag tycker inte fjording och nordsvensk är mer lika än araber och engelska fullblod är,

Tinkrar upplever jag saknar både den där framtunga känslan och känslan av att sitta på en boll.

Dom känns mer som smäcker modell häst fast dom är robusta, är det inte typiskt.. ja cob?

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
16
· Visningar
2 317
Senast: Edla
·
Hästvård Hästen fick antagligen våren -11 en senskada vid djupa böjsenans fäste i hoven vänster fram. Hästen var då 4 år och gick från att ha...
Svar
9
· Visningar
2 730
Senast: axel
·
S
Anläggning Till hösten måste jag flytta min häst, jag jobbar just nu som hästskötare och just nu är hon med där jag jobbar men pga att jag tänkt...
Svar
3
· Visningar
2 620
Senast: moonstruck
·
Utrustning Jag har idag provat en bomlös sadel. Jag har länge varit nyfiken på bomlöst och tyckt det skulle vara PERFEKT till valacken som är ett... 2 3 4
Svar
69
· Visningar
8 274
Senast: Lord Owen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Tovig katt
  • Uppdateringstråd 31
  • Valp 2025