Bra och snygga ulltäcken

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare Ingrid och Lukas
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 36
  • Visningar Visningar 3 411
I

Ingrid och Lukas

Hej alla,

Ge mig era bästa tips på snygga, praktiska och fina ulltäcken. Se så :) fram med era bästa tips!!!

~Ingrid och Lukas

Sv: Bra och snygga ulltäcken

Jag har ett Chatelaine woolen rug m. hals.
Marinblått med guld/ vit paspoal.

Ruggigt snyggt, bra passform och tjockt och gosigt.

bibban

24615_L.jpg

Finn Tack, skitbra. :bow:
Finns i massa andra färger också.

Igår fick jag hem mitt ylletäcke från Börjes, ett ljusblått/marinblått rutigt me gråa detaljer. Var faktiskt snyggare än jag trott! Sitter perfekt på hästen också :)

Har ett shires, mörkblått med gul kant. Ligger riktigt bra på min häst med bred bringa..Kostar typ 1300 :-..Väldigt tjockt och gott :)

bibban skrev:
Jag har ett Chatelaine woolen rug m. hals.
Marinblått med guld/ vit paspoal.

Ruggigt snyggt, bra passform och tjockt och gosigt.

bibban
Har du kort på det kanske? Vart har du köpte det?

~Ingrid

Sarasara skrev:
Har ett shires, mörkblått med gul kant. Ligger riktigt bra på min häst med bred bringa..Kostar typ 1300 :-..Väldigt tjockt och gott :)
Finns det på nätet? Har lite dåligt med affärer att tillgå här i norr...

~Ingrid

Galina skrev:
Igår fick jag hem mitt ylletäcke från Börjes, ett ljusblått/marinblått rutigt me gråa detaljer. Var faktiskt snyggare än jag trott! Sitter perfekt på hästen också :)
Kikade lite på det i går, hur är det i bogen? Stort eller litet?

~Ingrid

gah vad snygg, har funderat på samma täcke, för antar att de är likadant som sälj på Horze från finntrack?

nu blir det att inhandla ett sånt.

är nöjd med kvaliteen på deras grimmor, kan tro att jag blir lika nöjd med täcke =)

jag tycker dom där fejk-golden stripe ylletäckena är super! tyvärr gick mitt sönder i knäppningen men dom ligger så himla bra på alla hästar fastän dom är så billiga och lite äckliga i färgerna :p
annars gillar jag RG men dom kostar därefter :p
källquist har några fina! och domani. Mias RS kan man välja färg o allt på, himla trevligt och lagom tjocklek på.

vart får man tag på fejk-golden stripe? Eller äkta? Har inte hittat mer än filtar.

/Täckes freeket som alltid köper täcken =)

Hansbo har jättefina ylletäcken!
Dom går att få i alla möjliga färger samt med valfritt kantband.
Du kan även få täcket med kryssgjordar mot ett visst tillägg.
Kolla med närmsta återförsäljare, som har Hansbos produkter de kan säket ta hem ett täcke åt dig - så som du vill ha det. Men dom är dyra, om jag inte missminner mig så får du nog räkna uppåt ca
2000:-, men kvalitén verkar vara extremt bra och täckena är verkligen såå fina! :love:

Det är skitbra och skitsnyggt! (Börjes). Ganska stort i bogen, men det sitter jättebra ändå! Andas super.

Hur är det i storleken? Lukas har 145 i vanliga fall undrar om han kan ha deras i 145?

~Ingrid

Hansbo har täcken med 100% Ylle. Dessa går att få i de klassiska Golden Stripe-färgerna. :)

Och jag kom på att Shires också har Golden Stripe (har jag för mig i alla fall!) :) Finns på www.ridsportshopen.com

Jag kom på att jag har ju Börjestäcket i Ylle också ju. :)
Det är inte alls lika tjockt som min Golden Stripe filt, men jag tycker att det är vädligt fint och var väldigt prisvärt! Tror det kostade 288:-
Det borde sitta bra på din nordsvensk, själv har jag ett grövre halvblod och jag har ibland problem att hitta täcken som är tillräckligt stora i bogen åt henne - men detta var snäppet på För stort i stället.

Jag kan ta kort på henne i det i morgon, så får du se lite tydligare bilder på det. :)

Ja tack gör det gärna!

~Ingrid

Jag har ett tjockt och mycket mysigt ulltäcke från Equiline.
Finns i marin, grön, grå, bordeaux, royalblå,svart, ljusblå och golden stripefärgerna.
PICT1360.jpg

(haha, åh va min pappa tycker om min häst :p)
coperte_11.jpg

Många ulltäcken tycker jag är allderles för tunna och stela för att vara mysiga, speciellt de som är billigare...
Exclusives och hööks ullätcken tycker jag inte är mycket att hänga i granen tyvärr. Hansbos är däremot är fina!

Liknande trådar

Utrustning Jag behöver ett par nya ridbyxor men har inte längre någon koll på vad som är bra märken eller vilken typ som är bäst. Jag provade ett... 2 3
Svar
52
· Visningar
2 428
Senast: Silje
·
Utrustning Hej! Jag har nyligen köpt en ny hopphäst, sto 13 år hoppar upp till 140. Hon flyttade hem till oss för snart 4 månader sedan. Upptäckte...
Svar
1
· Visningar
265
Senast: Nevermind
·
Utrustning Hej Behöver lite tips. Har en kvalitetssadel "Butet" som är något smal vid manken och vid sadelprovning sa sadelprovaren att jag...
Svar
16
· Visningar
857
Senast: Smultron
·
Utrustning Hej! Mitt fullblod får skav av precis allt, och nu även täcket… Skulle behöva tips på bra både ute- och innetäcken. Han har i...
Svar
3
· Visningar
221
Senast: Gimlan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka