Bra övergångstäcke?

Mjuff

Trådstartare
Behöver tips på ett bra övergångstäcke! Dvs när supertjocka vintertäcket är lite för varmt, och regntäcket (fodrat med fleece) är för kallt. Något bra mellanting mellan dessa alltså! :)
Har kikat lite på nätet, men det är svårt att bedöma hur tjocka de är när man inte kan känna på dem.
 
Ett rätt tunt stalltäcke, typ ett thermo. Och ett regntäcke över.
 
Köp ett flecce eller tunnt ylletäcke att ha under regntäcket.
 
Den lösningen har jag redan funderat på, men det funkar inte hos oss tyvärr... Stallägaren som släpper ut på morgonen vill inte ta på mer än ett täcke per häst. De har inga täcken i stallet heller.
Då skulle jag isåfall få chansa på att det blir "mellanväder" nästa dag redan kvällen innan när jag är i stallet, och sätta på ett innetäcke. Men blir det sen istället riktigt kallt så måste stallägaren ta av innetäcket för att sedan ta på vintertäcket. Hu vad jobbigt! *ironi*
Visst förstår jag dem, men ibland måste man ju vara lite flexibel... :crazy:

Därför köper jag helst ETT utetäcke att ha som övergångstäcke. Inga tips på det?
 

Liknande trådar

Fritid Jag, sambon, och hunden vill hyra en stuga på en camping i typ mellersta Sverige, tänk typ max 40 mil från Nyköping men inte i några...
2
Svar
25
· Visningar
951
Senast: ii-ssa
·
Fritid Jag hade tänkt lägga upp lite bilder på instagram och facebook (julkampanj på mina böcker), men jag tycker att det är stört omöjligt att...
Svar
7
· Visningar
380
Senast: tott
·
Utrustning Tjo, behöver någon att bolla lite täckestankar med! Köpte en till häst förra veckan (oops) som liksom min första vill ha kläder...
Svar
14
· Visningar
831
Senast: MiniLi
·
Fritid Jag har relativt nyligen börjat träna på gym, både pass i grupp som core och crosstraining men även PT-pass och styrketräning. Tycker...
Svar
17
· Visningar
882
Senast: Gulis
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Senast tagna bilden XV
  • Vildkattungar
  • Diarré

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp