Var ska jag åka på semester?

Håller med. Tivedstorp är så mysigt. Ett jättefint boende men vet inte om dom tar emot hundar.
"Hundar är tillåtna i boendelokalerna. Ägaren ansvarar för allt hunden gör och ska ha god uppsikt över sin hund i alla lägen, för andra gästers skull. Hunden ska vara kopplad utomhus och inte lämnas bunden och obevakad. Hundar är inte tillåtna i gemensamma inomhusutrymmen."
 
Vadstena är trevligt med både slottet, kullersten, charmiga hus och närhet till Vättern. Sen ligger väl Omberg inte långt därifrån heller, där finns det vandringsleder.
Du glömde klostret och kyrkan i Vadstena! Och vid Omberg finns även Alvastra klosterruin och Tåkern. Cyklade runt Vättern förra sommaren och Vadstena och sen Alvastra var resans klara höjdpunkter som jag gärna vill besöka igen, Tåkern råkade jag cykla förbi vilket var lite förargligt men skyller på att det spöregnade.
 
Jag, sambon, och hunden vill hyra en stuga på en camping i typ mellersta Sverige, tänk typ max 40 mil från Nyköping men inte i några grannkommuner 😁. Alltså inte hyra privat, men lite folk runt om kring är alltid trevligt, så därför väljer vi på camping (hade husvagn tidigare)

Är inte ute efter storstadsliv, utan mer små gulliga mysiga städer runt omkring med utefik, lite småbutker, bra vandringsleder, behöver inte vara långa men gärna rundslingor på 5km-10km. Åker gärna runt och tittar på sevärdheter utomhus där hund är välkommen.
Så kort beskrivet, jag är skogsmänniska, behöver inte stora köpcentrum.

Gäller v 32, kikat lite på Dalarna, men mycket runt Siljan är uthyrt då cykelvasan pågår där.

Öland var vi på förra året, kan åka dit igen, men som sista alternativ.

Tar gärna emot tips!
Älvdalens camping är liten och mysig och tillåter hund i flertalet stugor ^^ vi bodde där förra sommaren i husbil, men ska ev boka stuga där iår då de blir trångt och knepigt med 3 hundar + 1 valp I husbilen.
 
Det finns ett ställe mellan Vänern och Vättern som heter Julared hagård och lagård som jag letar anledning att åka till, de har stugor och glampingtält, hundar tillåtna.
 
Älvdalens camping är liten och mysig och tillåter hund i flertalet stugor ^^ vi bodde där förra sommaren i husbil, men ska ev boka stuga där iår då de blir trångt och knepigt med 3 hundar + 1 valp I husbilen.
 

Bifogade filer

  • 20230803_210835.JPG
    20230803_210835.JPG
    368,4 KB · Visningar: 17

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Vad gör vi? Del CXCVI
  • SHL 23/24
  • Vad blir det för vegetarisk mat? Del IV

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp