Bra pris???

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare Linabebis
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 13
  • Visningar Visningar 1 040
L

Linabebis

Idag köpte jag ett Horseware insulator 150 g och ett Rhino utegångstäcket med hals av en kompis, båda är nytvättade och ser helt nya ut..inga hål eller sådant!!!

Fick ge 1400 kronor för det, är det ett bra pris ellet betalde jag för mkt???

Sv: Bra pris???

Svårt och säga, tycker jag. Jag tycker jag ser att täckena skiljer sig en del i pris när jag jämför på internet och i butik. T.ex. har ju Hästshoppen ett Rhino Plus Turnout
med hals och där kostar det 1412:-, Horseware Insulator ligger där på 596:- för 150 g täcket.

Summan hamnar alltså på 2008:- (exkl. frakten då), och då har Hästshoppen bland de lägsta priserna jag vet, på Horsewares täcken.

Är sakerna obetydligt använda och i Mycket bra skick så skulle jag nog säga att det är värt det, för totalt blev det ju mer än 600:- billigare att köpa täckena av din kompis som om du skulle beställa dom själv.

d är i mkt bra skick, ser knappt andvända ut faktiskt....O hästshopen har ju bra priser....men om man jämför med stigsbers gård där hon köpte dem så va det ett bra pris....Men i 600 kr...lite lite att vinna på eller...Tack cactus, för du tog dig tid att kolla upp priserna.... :bow:

vad tycker ni andra...????

Om täckena är tvättade så gäller det att rätt tvättmedel etc använts så att andasfunktion och vattentätheten fortfarande funkar - det skulle jag tycka var jätteviktigt och AVGÖRANDE för prissättningen.

Båda täckerna är rena o hela, ser helt nya ut..inga kissfläckar som inte gått ´bort.
Utetäcket är impregnerat. De är inlämnade hos en som tvättar, lagar osv så jag antar att h*n andvänder bra medel...
Så, fler..vad tycker Ni????

Tycker nog du gav lite för mycket. Begagnat är begagnat och hästboden säljer de för 1260kr resp 390kr nu och då är det gratis frakt vid köp över 1500kr. Sen finns det ju affärer som säljer dom betydligt dyrare.....

Ja, d kanske är för mkt...en tusenlapp tyckte jag...usch nu vet jag inte hur ja ska göra....
Egentligen är ja inte i så stort behov av dem, men ni vet ju hur an är....:angel:

dessutom är det en bra polare o d känns pinsamt att pruta så mkt o så...ja, ni fattar...

Vad skulle ni gjort????

Jag skulle låta det vara. Tycker att det var ett bra pris, och dessutom jobbigt om det skulle bli problem om du ville ha pengar tillbaka.

Ja, det är sant...a behåller dem...
En sak till..i insulator va strl 125:crazy: , har ett 300 g i strl 140 o alla anfra horsearwetäcken oxå...
Täcket sitte perfet..hur kan det komma sig???:confused:

Har hästshopen och hästboden någon hemsida? :bump:

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever... 2 3
Svar
50
· Visningar
8 014
Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med... 2
Svar
21
· Visningar
3 477
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde... 3 4 5
Svar
99
· Visningar
17 034
Senast: Juli0a
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom... 19 20 21
Svar
416
· Visningar
9 616
Senast: Gabby_Ossi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka