Bra restaurang i Göteborg?

Johanna1988

Trådstartare
Vi är några barndomskamrater som ska ses i GBG för att gå ut och äta och prata ikapp oss om vad som hänt i livet sen sist sas. Bodde i Gbg i några år, men känner inte att jag har så bra koll på restaurangutbudet idag. Vill äta på ett lugnt, mysigt ställe, relativt nära centrumkärnan. Inte snordyr finedining, men inte McDonalds heller. Alla äter allt, och har inga mer preferenser än att det ska vara gott.
 
Vi är några barndomskamrater som ska ses i GBG för att gå ut och äta och prata ikapp oss om vad som hänt i livet sen sist sas. Bodde i Gbg i några år, men känner inte att jag har så bra koll på restaurangutbudet idag. Vill äta på ett lugnt, mysigt ställe, relativt nära centrumkärnan. Inte snordyr finedining, men inte McDonalds heller. Alla äter allt, och har inga mer preferenser än att det ska vara gott.


Rekommenderar restaurang Grano på Vasagatan, inte långt från Vasaplatsen.Liten mysig lugn restaurang där man sitta och prata i lugn och ro. väldigt god mat
 
Var i Göteborg för ett par veckor sedan, och jag kan i alla fall säga att jag INTE rekomenderar den italienska restaurangen Vita 😅
Till lunch kan jag däremot rekommendera Fröken Olssons :)
 
Om ni gillar asian fusion tycker jag att Botanico på Aschebergsgatan är riktigt bra. Goda drinkar har dom också. Annars är Gurras, Jesper och Totale ställen jag uppskattar både för maten och stämningen.
 

Liknande trådar

Kropp & Själ God morgon, och gott nytt år! :heart Jag har lite nätfasta över ledigheterna men behöver verkligen er expertis just nu. Jag berättade...
2
Svar
38
· Visningar
3 717
Senast: Badger
·
Relationer Min svärfar miste relativt plötsligt sin partner tidigare i vintras. De har varit tillsammans så gott som hela sina liv. Ensamheten...
2 3
Svar
48
· Visningar
4 937
Senast: Halona
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
28 097
Senast: Snurrfian
·
Hundhälsa Vet att det finns många duktiga hundmänniskor så skriver här i hopp om bra synpunkter på vår situation :bump: ber om ursäkt för wall of...
Svar
4
· Visningar
1 083
Senast: Castellini
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Akvarietråden IV
  • Guldfasanerna
  • Katter och spädbarn

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp