Bukefalos 28 år!

Bra restauranger i Malmö

Sasse

Trådstartare
Jag har dålig koll på utbudet av restauranger i Malmö, trots att jag bott här nu ett tag. Jag är ute efter både lyxigare och snabbmatsrestauranger (aká pizza, kinamat, m.m.), för variation. Helst som erbjuder take away pga rådande situation.

Vilka restauranger gillar ni?
 
Jag gillar Samurai och Aiko för sushi och för pizza tycker jag om Fredo's.
Det finns takeaway på dessa men bäst är Aikos buffékoncept där man beställer det man vill ha så allt är färskt :d
Tapas gillar jag på Restaurang Davidshall men jag vet inte om de har takeaway.
Glass är bäst på Dolce Sicilia :d

Övriga har jag inte ätit hos på så länge (jäkla pandemi!) så de törs jag inte tipsa om.
 
Dubbel Dubbel är en favorit hos mig, riktigt god dim sum! Namu gillar jag också, koreansk fusion i övre prisklass men väldigt vällagat och bra rakt igenom.

Gillar Surf Shack för burgare, var ett tag sen jag åt där nu dock.
 
Jag hade så gärna prövat Namu restaurant, en koreansk restaurang ägd av Jennie Walldén (bla vinnare av Sveriges mästerkock 2013)
 
Restauranger är jag dålig på men vill du ha mycket sushi för pengarna rekommenderar jag Sallad & Sushi.
 
Jag har dålig koll på utbudet av restauranger i Malmö, trots att jag bott här nu ett tag. Jag är ute efter både lyxigare och snabbmatsrestauranger (aká pizza, kinamat, m.m.), för variation. Helst som erbjuder take away pga rådande situation.

Vilka restauranger gillar ni?
Sushi: Saiko och Rebellion
Poké: Poké Poké
Hamburgare: Surf Schack eller Tusen &2
Vegetariskt: Mat & Chokladstudion
Italienskt: Di Penco
Asian Fusion: Quan (vet ej om de har take away men det är himmelskt gott)
Grytor: Spoonery
Klassiskt/Franskt: Bouchon
 
Jag har dålig koll på utbudet av restauranger i Malmö, trots att jag bott här nu ett tag. Jag är ute efter både lyxigare och snabbmatsrestauranger (aká pizza, kinamat, m.m.), för variation. Helst som erbjuder take away pga rådande situation.

Vilka restauranger gillar ni?
SPILL

Riktigt god lunchrestaurang och med en klockren hållbarhetsprofil
 

Liknande trådar

  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
28 799
Senast: Snurrfian
·
  • Artikel
Dagbok På något sätt känns det som ett skifte har skett den senaste veckan. Som att jag mentalt har gått igenom en portal. Det känns som att...
Svar
4
· Visningar
2 164
Senast: Pratsch
·
Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
3 541
Övr. Hund Jag har läst mycket här och tycker att det verkar finnas många kloka människor här. Hoppas nu på att kunna få stöd och råd i hur jag ska...
Svar
18
· Visningar
4 500
Senast: Milosari
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp