bra ridvantar!?

M

miss_vanessa

ja,var får jag tag på bra ridvantar som ändå inte kostar så jätte mkt :confused: jag har provat jätte många men glider bara o får inget grepp alls :(
 
Jag tycker att "dressyrhandskarna" som finns i både börjes och hööks är bra (kostar ca: 20:-).
Är tur att dom är så billiga om man som jag tappar bort dom hela tiden.
 
Jeg liker også croucheé hanskene fra Hööks. Men de er desverre ganske stive etter vask eller etter bruk i regnvær.

Liker også Equipage-hanskene godt. De i stoff/syntetlær liknende materiale.

Ellers har jeg noen skinnhansker fra Hööks som aldri har vært i katalogen som jeg liker veldig godt. De er svarte og er foret med fleece (egner seg altså ikke om sommern). De har borrelåsfeste på reim rundt håndleddet, og det står "Rider" på denne reima. Sett de er i butikken i Norge, men ikke i katalogen. De kostet litt over 200nok.
 
tyvärr har hööks tagit bort mina favvisar... :cry:
dom va lilla eller blå på ovansidan och svarta i handen...
nackdelen var bara att dom vill färga av sig så man var svart i handen om man blev svettig eller om d var blött...

men d går ju bort i duschen...otroligt sköna e dom fast mina börjar ju bli slitna nu... :cry:
 
Jag har såna där handskar med en hand på. alltså ett litet märke som liknar en hand med en handske. super dyra = super bra :rofl:

Dressyrmupp
 
chroucee eller vad dem heter från hööks(eller liknande från mountain horse) de är dem bästa som finns!
Sköna, glider inte..dem är bäst!
 
Tips på två ridvantar som jag älskar, dock inte så billiga men definitivt värda sitt pris!!! :D
1:Light & Grip från Roeckl runt 250-300 kr
2: Bruse fr. mountainhorse ca 250 kr

//Horsen
 
Hej! Töjer sig och formar sig chroucee-vantarna ngt? (medium är för stora och small på gränsen till för små...!)
 
ja. dem är rätt hårda i början, men efter ett par gånger blir dem jättebra!

mvh bonzaij
 
Har du testat dom med läder på insidan och virkad bomull på utsidan?? Finns lite överallt och med olika märken på sig. Jag rider med sådana från Mountain Horse. Kalasbra!! :)
 
Roeckl är en suverän handske. jag hatade att rida med vantar innan jag provade denna. Jag var tvungen att använda vantar då min häst drog ner huvudet hela tiden när hon var ny, för ca 4 mån sedan. Och jag älskar den :) Det känns inte som om du har en vante på dig! Mycket bra köp! Den är väl kanske lite syrare men det är värt det :)

ca pris: 300:-
 
Vart hittar man mountain horse handskarna? Har ett par sådana nu som är helt underbara, men de är helt utslitna. Köpte mina i Globen men vet inte vilken affär :crazy:

/Sofia
 
Enig.. Roeckl er bra! Nylig kjøpt et par brune. Kostet jo litt, men vil tro det er verdt det.
 
Det är det verkligen! Mina har fått stå ut med lite slit och ändå hållt :) Om jag köper nya ska jag inte byta märke iaf.
 

Liknande trådar

Utrustning Håller på och provar ut ny hoppsadel till min häst och hon trivdes superbra i en Prestige Roma Jump. Vi fick den ändrad till rätt...
Svar
12
· Visningar
821
Kläder & Bli fin Jag hoppas att man får fråga om tips om kläder här! Men det är såhär att jag skulle vilja ha lite tips om var jag kanske kan hitta några...
2 3
Svar
48
· Visningar
1 949
  • Artikel
Dagbok Hej ❤️ Jag vill bara skriva god jul till alla er här! Jag hoppas att ni har en jätte bra jul helg o avsett ifall ni firar själva eller...
2 3
Svar
41
· Visningar
3 288
  • Artikel
Dagbok Jag brukar inte skriva så jätte mycket om min valp här för att jag har fått så mycket neggativa svar och kritik och massa på pekanden om...
2
Svar
36
· Visningar
2 369

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Vad gör vi? Del CXCIV
  • Barn och djur
  • Gryta och matberedare

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp