Bra saxar!

MrsScabtree

Trådstartare
Nu vill jag ha in lite tips på bra effileringssaxar!
Jag klipper ju min westie och skulle behöva en ny riktigt bra sax som både håller och ger fint resultat.
In med förslag i alla prisklasser!

Sv: Bra saxar!

jag är kalas nöjd med min Soligen-sax. Har två cockrar som trimmas ganska ofta med den och jag misshandlar nog saxen lite mer än nödvändigt (tvättar inte ur pälsen varje gång innan jag klipper osv.) Jag har en jaguar-sax också men tycker den är för tjock så jag använder den andra mest faktiskt.

Sv: Bra saxar!

En inte allt för dyr och väldigt bra effileringssax är härmois enkel-effileringssax. Min har hållit i snart 10 år och det är ju måååånga hundar som klippts med den på trimmet ;)

Liknande trådar

Hundhälsa Håller på att bli tokig på hundens päls på benen, det är som att ta med sig en halv skog och ett helt grustag in efter varje promenad...
Svar
18
· Visningar
853
Övr. Hund Har någon erfarenhet av att själv slipa eller lämna in klotång för slipning? Jag sitter med 5-6 helt nyköpta klotänger och ingen är lika...
Svar
1
· Visningar
216
Senast: Sryoqwe
·
Övr. Hund Har en ~2.5 kg chihuahua och vi åker ofta med kollektivtrafik. Han är reaktiv och skäller på andra hundar :devil: men håller käften när...
Svar
4
· Visningar
220
Senast: geting
·
Övr. Hund Försöker slippa ett bilbyte och ändå få in tre hundar, så kikar på lite olika lösningar. För det första ska en ny takbox inhandlas...
Svar
17
· Visningar
1 103
Senast: BornAgain
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka