Bukefalos 28 år!

Bra sista ridlektion för terminen

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jajamensan, jag verkar ju kunna det här med ridning trots allt. Skönt få avsluta terminen på ett bra sätt. Stärker självförtroendet en hel del :D

Igår blev det gentlemannen Goliat istället för tant Nina. Farbror var lite trött, men han går i alla fall framåt för skänkeln och håller inte på att stanna, backa och kicka. Man behöver inte heller sitta och vara orolig att någon ska rida upp i rumpan på en :cool:

Igår var avstämning av det vi gått i genom på lektion och teoripass, takt-tempo-lösgörande.
Så efter uppvärmningen fick vi inte någon specifik övning, utan vår ridlärare gav oss instruktioner allt eftersom vi red runt. Det var fram och bakdelsvändningar, snett igenom i skänkelvikning och skänkelvikning längs långsidan. Halvhalter i skritt och trav. Galoppfattning från trav och från skritt. Serpentinbågar, halt-ryggning, ökad skritt och trav på diagonalen med ökad steglängd. Rent ut sagt en skitkul lektion :D

Tror inte vår grupp ridit så här bra och organiserat på hela terminen, jag har inte ridit så här bra och organiserat på hela terminen heller.
Men som sagt farbror var lite trött så innan andra galoppen lånade jag ett dressyrspö som min ridlärare stod och höll i..................då fick farbror ett anfall av Yihooo och vi höll på att skena iväg ut ur volten och över till andra delen av ridbanan i galoppfattningen :rofl::laugh:
Så vi droppade det där med ridspö, men Yihoo effekten höll i sig lite grann resten av lektionen så det var lite grann värt det :D

Sen tyckte min ridlärare att jag skulle ta täten när vi tog en runda runt ridhuset efter lektionen, hon har nog glömt vad som hände sist hon skicka ut mig i täten :cool: (tre veckors rid-konvalescens och en fortfarande efter fyra år krånglande höft)
Men det gick bra, det var lite spännande rida förbi utebanan där hoppgruppen hade banhoppning (ponnyerna på utebanan hade också tyckt det var lite spännande när vi red förbi fick jag höra sen)
Men det gick bra och jag satt kvar den här gången :up:

Nu får vi se om jag får plats på någon kvällskurs, jag bokade 29-30 men tydligen hade min anmälan ramlat mellan stolarna. Min ridlärare skulle se om hon kan lösa det på något sett
 

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästhantering Min "nya" häst (Eden) som jag köpte i höstas är väldigt påverkad av andra hästar, och det blir inte bättre och jag vet inte exakt hur...
Svar
9
· Visningar
2 769
Senast: Nahar
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag red lektion idag igen. Det har hunnit bli några nu i juli. Idag övade vi på tempoväxlingar. I traven gick det väl si så där, men i...
Svar
1
· Visningar
1 176
Senast: Kilauea
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag är ju rätt sugen på att rida på andra sidan riksvägen så småningom för där finns jättefina trav- och galoppsträckor mellan åkrarna...
Svar
3
· Visningar
895
Senast: Korven
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag tror de flesta av oss stönar lite lätt bara man hör/läser ordet :angel: Men det var iallafall vad terminens andra lektion bestod...
Svar
6
· Visningar
991
Senast: cewe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Akvarietråden IV
  • Hönstråden II
  • Kattbilder #9

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp