Bra spel till Xbox?

Mabuse

Trådstartare
Fick en xbox 360 i födelsedagspresent av min man i varas, väldigt trevligt. Men nu skulle jag behöva lite tips om bra spel! Köpte Bioshock när jag fick det, som jag gillade mycket och har spelat pa längden och tvären. Har ocksa tidigare spelat en del äventyrspel för PC, typ Syberia.

Sa gärna spel med en bra story, som inte är alltför svara (med tanke pa att jag är rätt rudis).
 
Sv: Bra spel till Xbox?

gillar du rollspel?

om du gillar skjuta-skjuta-spel så skulle jag nog köpa Call of Duty 4.
 
Sv: Bra spel till Xbox?

call of duty 4 tyckte jag var alldeles för scriptat. som när man är i irak och ska säkra den trasiga stridsvagnen. man kan snipra i ne halvtimme men fienden respawnar bara tills man springer tillräckligt långt fram. :/

men annars, listan kan göras lång på superba spel till 360:n

Mass effect
GTA 4
The darkness
Race driver: Grid
Viking: battle for asgard eller vad det heter
Assasins creed
Battlefield: Bad company
Forza motorsport 2
Lost odessy
CRACKDOWN!
 
Sv: Bra spel till Xbox?

Har funderat lite pa Assassins creed, men har hört att det är rätt trakigt, alla uppdrag är likadana och ingen handling att tala om?

Inga direkta krigsspel helst, tycker inte det är särskilt kul att leka soldat.

Som sagt, bra om det finns en handling eller atminstone en stark stämning, gillade Bioshock av den anledningen.
 
Sv: Bra spel till Xbox?

det beror helt på vad du har för stil som spelare om du tycker att assasins creed är tråkigt eller inte. jag älskar det, men å andra sidan älskar jag att gestalta karaktärer. kan spendera en halvtimme på att klättra runt utanpå ett slott för att hitta andra möjliga vägar in i det, och runt vakterna givetvis. spelet har helt klart en story, men den hamnar lätt bakom smyga smyga, som är i fokus.

Hursomhelst, Mirrors Edge kommer nu i oktober, svenskutvecklat spel, mycket bra kritik, se länkarna:

http://www.gamereactor.se/grtv/?id=3123
http://www.gamereactor.se/artiklar/15306/Svenskt+spring+i+storformat/
 
Sv: Bra spel till Xbox?

Spelen jag spelar frekvent på mitt 360:

Call of duty 3
Hitman (finns också en film baserad på spelet som var klart bättre än väntat! ;))
Guitar Hero 2 och 3
Need for speed: Carbon (Lätt spel, man blir färdig ganska snabbt, men det är roligt och funkar att spela gång på gång)
GTA 4
Halo 3 (det är LÄTT på de lättaste nivåerna och ett skitbra tidsfördriv, man kommer igenom spelet på få speltimmar. På de svårare nivåerna är det, i alla fall för mig, nagelbitande och intensivt.)
 
Sv: Bra spel till Xbox?

Men finns det inga andra spel än Bioshock som har en story?:crazy:
 
Sv: Bra spel till Xbox?

Jag förstår vad du menar med story faktiskt, alla spel är inte begåvade med det, ett typiskt spel med stoy skulle jag säga är Metal Gear Solid-serien, Uncharted, Atlantis III, men tyvärr är ju dessa spel till ps2/ ps3.

GTA IV är ju ett spel med en del story, men kanske inte i den bemärkelsen som du menar. Men för mig som alltid spelat GTA-spelen känns det ändå som det finns en hel del story i.

Har du kikat något på rollspel? Det finns många sådana spel till X-box. Jag vet många som har både X-box och Ps3, men X-box för en sak - rollspelen.

www.gametrailers.com kan du titta på recensioner och klipp från spel.

Kolla på olika hemsidor som säljer spel, kolla sedan på sidan ovan för att se vad det är för spel är ett tips.

Rent spontant känns det här som ett ganska fint spel, fast hur mycket story det är i vågar jag inte säga:

Infinite Undiscovery
http://www.gametrailers.com/player/39850.html

Detta kanske?:
Warhammer:Battle March
http://www.gametrailers.com/player/28639.html

För övrigt är ju HALO 3 osv populära till X-box, du kanske ska kolla närmare på det?

Såg att du hade funderat på Assasins Creed, jag måste nog säga att tristare spel finns har jag inte sett på länge. Men det där är ju individuellt, alla tycker vi ju olika :) Jag tyckte det var enformigt att smyga, slåss lite här och var, klä ut sig, gömma sig..Jag lånade det av en kompis och är väldigt glad att jag inte köpte det.

Jag vet inte, men det skadar ju inte att ge förslag :)
 
Senast ändrad:
Sv: Bra spel till Xbox?

Alla spel har ju en story. Jag har inte spelat Bioshock själv så jag vet inte riktigt vad du är ute efter. Kanske ett spel värt o få hem? :)

Ja, det är superbra, sa har du inte spelat det innan sa har du nat att se fram emot!

Med story menar jag att det finns en handling, karaktärer som utvecklas och som man bryr sig om. Dvs att storyn är mer än bara en ursäkt för att fa panga pa (typ "du är den enda överlevande i en rymdstation fylld med monster, när du dödat alla inklusive übermonsterbossen sa är spelet slut och du har räddat världen").

I Bioshock har du dessutom en del funderingar kring vad som händer när den fria marknaden far helt fritt spel, lite mer filosofiskt sadär, vilket jag tycker är kul, men inget maste.

Men alltsa där det finns en handling, där spänningen inte bara ligger i huruvida man kan döda alla fiender.

Tidigare, pa PC, har jag mest spelat äventyrsspel typ Syberia, sa det är lite därifran jag kommer, även om det gärna far vara lite skjutande ocksa.
 
Sv: Bra spel till Xbox?

Jag är tyvärr fullkomligt usel pa rollspel, är alldeles för otalig för att lära mig en massa detaljer om hur olika raser ska utrustas och sättas samman. Sa efter fem minuter säger jag "Äsch!", sätter ihop folk hursomhelst, varpa alla dör vid första skärmmytslingen.:grin:

Strategispel gar bort av samma anledning, orkar inte lära mig en massa.

Är nog en väldigt lat spelare vid närmare eftertanke. :o
 
Sv: Bra spel till Xbox?

Jag är som du, kan inte med sådana spel. Jag är också relativt lat...därför blir det krigsspel mest.
 

Liknande trådar

Gnägg Jag har haft min häst i två år nu. Han är världens snällaste och verkligen min bästa vän. Vi brukade hoppa förut och det gick väldigt...
Svar
4
· Visningar
1 779
Senast: Mia_R
·
IT & mobiler Har lånat en kompis Xbox 360 och en del spel. De jag hunnit spela är Red dead redemption och LA noire. Älskade red dead, inte lika road...
2
Svar
30
· Visningar
1 535
Senast: Parat
·
Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
3 444
Tjatter Jag har nu sytt ett par plagg till barnbarnen. Jag har inte sytt nagonting sedan 1986. Da flyttade vi utomlands och det fanns en...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
4 477
Senast: Raderad medlem 120709
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp