Bra sprits till bakning?

• Mat
  • Trådstartare Trådstartare nickan1
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 4
  • Visningar Visningar 1 158

nickan1

Trådstartare
Någon som har en bra sprits att rekommendera till semlor, tårtor m.m.? Den senaste jag köpte var inte av någon vidare kvalité och det blev inte alls fint på tårtan tyvärr. Så vad använder du som bakar mycket?

Jag bakar förvisso inte mycket, men jag använder mig av spritspåsar med en liten plastpip. Tycker det blir skitbra.

Någon som har en bra sprits att rekommendera till semlor, tårtor m.m.? Den senaste jag köpte var inte av någon vidare kvalité och det blev inte alls fint på tårtan tyvärr. Så vad använder du som bakar mycket?

Vad/hur vill du spritsa? Wilton brukar vara schysst kvalité bl.a. Annars finns bra produkter hos Bakers som man numera kan handla som privatperson. Där handlar vi som jobbar med sånt. Jag föredrar engångsspritspåsar framför de där tygstrutarna. Ska man spritsa typ semlor så är mitt tips stora tyllar. Jag brukar ha stl 14-18 beroende på storlek på semlorna.

Vad/hur vill du spritsa? Wilton brukar vara schysst kvalité bl.a. Annars finns bra produkter hos Bakers som man numera kan handla som privatperson. Där handlar vi som jobbar med sånt. Jag föredrar engångsspritspåsar framför de där tygstrutarna. Ska man spritsa typ semlor så är mitt tips stora tyllar. Jag brukar ha stl 14-18 beroende på storlek på semlorna.

Tack för tipsen tycker det är fint att spritsa på tårtor t.ex. och ska göra semlor. Gör också vissa kakor som ska spritsas. Ska kolla både Wilton och Bakers då!

This!
Jag gillar dock Wiltons egen featherweight-påse för återbruk, men använder lika ofta engångspåsar - särskilt om jag ska spritsa olika saker samtidigt (fyllning/frosting eller olika frostings samtidigt). Och till semlor - så stor öppen stjärntyll som möjligt. Spritsade helgens semlor med Wilton 1M, och det blev hellre än bra - en större hade varit att föredra.

Liknande trådar

Mat Mitt äldsta barn fyller 20 :nailbiting: 😵‍💫🥳 och jag vill baka en riktigt god tårta. Jag gillar att baka och brukar ta i lite när nån i... 2 3
Svar
46
· Visningar
3 239
Senast: Capybara
·
Mat Vill höra om bukefalistenas julbord ! Extra kul om det varit med någon tvist eller något annorlunda tema. Eller om det bara varit ett... 2
Svar
35
· Visningar
1 842
Mat MSB tycker att man ska ha mat för en vecka hemma. Och det har jag nog. Om jag letar upp bönor, spagetti och annat som ligger och samlar... 9 10 11
Svar
201
· Visningar
6 328
Senast: Tantan
·
Mat Jag har under många, många år haft problem med magen och prövat den ena dieten efter den andra. Nu verkar det som att det äntligen är... 2
Svar
35
· Visningar
2 170
Senast: Keb71
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka