Bra tips för att få hästen att jobba med magen?

• Islandshäst
  • Trådstartare Trådstartare Rák
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 3
  • Visningar Visningar 1 284
R

Rák

Har ni tips eller råd för att få hästen jobba ordentligt med hela kroppen speciellet magen?:angel:
Eller tips på att få bort en hästs stora mage som ser ut som en tunna? hahah Lilla tjockisen ska sättas på hårdträning och sträng diet:banana: Hahha

Sv: Bra tips för att få hästen att jobba med magen?

Har ni tips eller råd för att få hästen jobba ordentligt med hela kroppen speciellet magen?:angel:
Eller tips på att få bort en hästs stora mage som ser ut som en tunna? hahah Lilla tjockisen ska sättas på hårdträning och sträng diet:banana: Hahha

Jag tycker klättring är bra för hela kroppen, samt ojämn terräng. Då måste hästen jobba ordentligt genom hela kroppen. Cavaletti är också bra! Samt löshoppning och dylikt

För att få bort mage är alltid skritt i friskt tempo bra,ta en timme i skritt flera ggr i veckan så kommer du säkert märka skillnad!

Jobb över cavaletti och arbete på tygeln :D Fick göra mkt sånt för att Saga skulle joibba med magen och nu gör hon det även på lös tygel :love:

/Jenny

Liknande trådar

Skola & Jobb Hej alla bukefalos medlemmar. Jag har tröttnat på att inte ha några mål i min karriär och att ett jobb är något man går till endast... 2
Svar
21
· Visningar
1 223
Skola & Jobb Jag startar en ny tråd för att få mer input. Början finns i sommarföräldrar -25. Jo, jag är gravid i v 24 och fick igår beviljad...
Svar
18
· Visningar
797
Senast: Guldaskig
·
R
Gravid - 1år I dag var min man och jag och gjorde ett tidigt ultraljud, då vi ville se om allt såg bra ut med "vårt lilla Pyre" (jag är i v. 7). Vi... 2 3 4
Svar
79
· Visningar
6 569
Senast: julgrisen
·
Hemmet Jag håller på att bli galen på riktigt nu! Har en stor gammal murad vedspis med (avstängd/bortkopplad) bakugn. Den har funkat felfritt i...
Svar
0
· Visningar
200
Senast: tott
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Vilken hundras?
  • Guldfasanerna
  • Bästa kloslipen?