Bra trådlös router?

MissFideli

Trådstartare
Vill börja surfa trådlöst hemma, har nu en D-Link-router som tappar kontakten titt som tätt. Inte första gången jag har problem med D-Link, så jag ger upp dom nu. Men vad ska jag ha? Ju billigare desto bättre förstås, men det ska ju funka.

Tips på märken tack! Gärna närmare 500 än 1000 och ännu hellre under 500.

Sv: Bra trådlös router?

Något tips att köpa har jag inte, men börja med att gå in på routerns hemsida och ändra channel/kanal till 5, 6, 7 eller 8 då problemet oftast är störningar från grannarnas routrar, ta dig även tid att kolla om det finns uppdateringar för routerns mjukvara på D-links hemsida.

Annars finns även möjligheten att det är kortet i datorn som börjar ge sig och att det behöver bytas.

Funkade inte bra ens när datorn var sprillans ny, så det är inte fel på datorn. Ska absolut kolla det sista dock!!!

Efter att ha slitit ut ett antal D-Link (den jag hade som längst funkade i ett år) bytte jag till Netgear och hade samma router i fem år innan jag var tvungen att byta (men inte för att den slutade fungera utan för att jag möblerade om i mina abonnemang och fick nya grejer av leverantören).

Liknande trådar

Kropp & Själ Nu måste jag få skriva av mig lite. Allt går åt helvete för mig och jag verkar inte kunna göra någonting för att stoppa det. Inte som... 2 3
Svar
51
· Visningar
9 024
Senast: sjoberga
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever... 2 3
Svar
50
· Visningar
7 813
R
Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen... 2 3 4
Svar
69
· Visningar
8 079
Senast: Blyger
·
Relationer Träffade en kille på tinder för lite mer än ett år sedan. Han bodde 5 h ifrån mig men han jobbade mycket i samma stad som mig. Vi... 12 13 14
Svar
265
· Visningar
23 917
Senast: Whoever
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Dejtingtråden del 38
  • Balkong 2025
  • Ögonfärg

Hund, Katt, Andra Djur