Bra vandringstält

Sv: Bra vandringstält

Bara att gå tillbaka till butik, Haglöfs lagar nästan allt utan problem om det är mindre än 3 år gammalt/väldigt slitet.
 
Sv: Bra vandringstält

Slår också ett slag för Hilleberg! Modell har jag inte riktigt koll på men min familj som är idoga fjällvandrare (och anderna-vandrare och snart Himalaya-vandrare) har nästan alltid haft Hilleberg. Den största fördelen är att man kan laga mat under tak!
 
Sv: Bra vandringstält

Hilleberg är helt outstanding. Keron är ju de största varianterna så det spräcker ju er viktbudget rätt mycket. Jag har själv ett Nammatj 3GT sedan många år. Hillebergs dukar är av superkvalitet. Jag fick vid ett tillfälle en reva (hundskrällets fel) precis i nederkant av duken under första natten på en tvåveckors vistelse vid Kebnekaise. Trots att det vissa dagar blåste mycket hårt så sprack det inte upp ens det minsta lilla ytterligare. Bara en sådan detalj är värt hur mycket pengar som helst. Nammatj är också lite tyngre än din önskelista men det är värt det.
 
Sv: Bra vandringstält

Har någon Nallogt och vet om man kan ligga i innertältet och se ut genom dörrarna om de är öppna?
 
Sv: Bra vandringstält

Caramba: Vi har Helsports Nordmarka 2 som gubben och hunden delar på under militärövningarna och han har inte haft något negativit att säga. Vi har även deras Tarp och båda har enligt utsago stått emot spöregn.

I övrigt slår jag också ett slag för Hillebergs tält, vi har ett Keron som hängt med i bra många år och blivit bra misshandlat. Funkar bra att slå upp i störtregn och storm :meh: de två problemen vi har haft är att jag med klena händer inte orkat trycka i stängerna ordentligt samt kondensen vintertid.
 
Senast ändrad:
Sv: Bra vandringstält

Som det flesta här slår även jag ett slag för Hillebergs tält, dock skulle jag vilja tipsa om att kanske gå upp en storlek till ett Nallo 3GT om ni ska ha hunden med er. (Beroende på hundens storlek så klart). Vi har 2 tält ett Namatj (stavning?) 3GT och ett annat 2 mans från Hilleberg sin jag inte kommer i håg namnet på.
Vi har en labrador sin inte tycker om att sova själv i absiden utan sover inne med oss i tältet, då är 3 an underbar om vi alla ska ut tillsammans.
Det stora tältet är dock i tyngsta laget, så skulle vi köpa nytt nu skulle vi nog köpa ett Nallo 3GT.
 
Sv: Bra vandringstält

Kan rapportera att vi skaffade ett Nallo 2 gt och haft hittills övernattat en gång och var jättenöjda!
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp