Bukefalos 28 år!

BRÅDIS - hur ger man vetekli?

Men hur blött ska det vara då?
Ska man göra en soppa eller en gröt av det, eller ska man bara fukta det?
Och behöver man sätta det i förväg som Betfor, eller kan man blöta direkt innan man ger det?

(F-n va' fiffig man känner sig ibland :confused:. )
 
Man kan blöta den till vilken konsistens man vill, till en tjock gröt eller till en soppa, beroende på vad hästen tycker om.

Vetekli behöver inte svälla alls utan man kan blöta direkt innan man ger det.

mvh Jessica
 
mina hästar fick sitt kli blandat med varmt vatten och havre til grökonsistens det tyckte dem var väldigt smarrigt, speciellt eftersom dem fick det på morgonen så kunde även jag gå å gotta mig för att hästarna tyckte det var så gott. Ge det aldrig torrt :eek:

Cissi :bump:
 

Liknande trådar

Foder & Strö Jag ska resa bort om en vecka och tänkte då packa hö för 10 dagar för att underlätta för de som ska sköta om hästarna. Vårat hö är...
Svar
8
· Visningar
1 333
Senast: jemeni
·
Foder & Strö Hej! Efter en tid i sjukhage har min häst tyvärr tappat en del i hull (varit lite stressad och då ätit dåligt) och behöver få upp henne...
Svar
12
· Visningar
768
Senast: Anna-Bella
·
Foder & Strö Ger sedan en tid tillbaka extra magnesium för att testa vad som händer om jag justerar upp kvoten mg-ca. Har köpt Trikems magneisum och...
2 3
Svar
47
· Visningar
3 139
Senast: WildHorse
·
Foder & Strö Kort sagt har vi katastrofvärden på hösilaget, smrp på 29… 🤦🏻‍♀️ Vad ger man en liten welshponny för proteintillskott utan att det blir...
Svar
14
· Visningar
902
Senast: Amk
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Hundlucka
  • Flämtningar
  • Guldfasanerna

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp