BRÅDIS - hur ger man vetekli?

Men hur blött ska det vara då?
Ska man göra en soppa eller en gröt av det, eller ska man bara fukta det?
Och behöver man sätta det i förväg som Betfor, eller kan man blöta direkt innan man ger det?

(F-n va' fiffig man känner sig ibland :confused:. )

Man kan blöta den till vilken konsistens man vill, till en tjock gröt eller till en soppa, beroende på vad hästen tycker om.

Vetekli behöver inte svälla alls utan man kan blöta direkt innan man ger det.

mvh Jessica

mina hästar fick sitt kli blandat med varmt vatten och havre til grökonsistens det tyckte dem var väldigt smarrigt, speciellt eftersom dem fick det på morgonen så kunde även jag gå å gotta mig för att hästarna tyckte det var så gott. Ge det aldrig torrt :eek:

Cissi :bump:

Liknande trådar

Foder & Strö Jag har en gammal ponny, 26 år, som har börjat få lite svårt att tugga hö (Duktig hästtandläkare har undersökt och bedömt.). Hon blev...
Svar
18
· Visningar
983
Foder & Strö Jag har en islänningsvalack på dryga året. Har inte haft islänning tidigare. Skulle behöva hjälp med lämplig foderstat till honom...
2
Svar
28
· Visningar
1 244
Senast: Cattis_E
·
Foder & Strö Har för första gången en häst där man måste vara lite betänksam kring i vilken form man ger foder. Hon har en djup tandficka och...
Svar
14
· Visningar
559
Senast: WildHorse
·
Foder & Strö Hej, är rätt ny/okunnig på detta med hästens foder. har bla använt mig av olika foderstatsprogram för att få till rätt foder och rätt...
Svar
5
· Visningar
505
Senast: Cattis_E
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama