Sv: Bråvalla
*kl*
Har varit hemma några timmar nu och hunnit landa, och sova

Vi var där framförallt för att se Rammstein, vilken var en GRYM spelning, men också för In Flames, Gogol Bordello, Jonas Gardell, Måns Möller...
Är supernöjd med alla framträdanden, och med såna saker som matutbud (Jordgubbar på festival, halleluja!) och ljud. Ja, och så gick det fort i armbandsutlämningen också, bra!
Däremot får jag nog säga att även jag har gnällkritik. Inte så mycket om trafiksituationen, vi åkte tåg och sen gick vi. Vi fick motion.
Min kritik ligger mer på toalettsituationen, att "security" inte hade mer koll på folk som crowdsurfar/sitter på axlarna/är nästintill medvetslöst berusade, och de något märkliga fållorna framför scenerna. Kravallstaket framför scenen, jajamensan, så brukar det vara, men runtom? Det tog evigheter att komma ut från en spelning, och kom man väl ut så kom man knappt in igen. Med så extremt många besökare och så stort område är det nog bättre att hoppa fållorna så det inte blir flaskhals.
Summan av kardemumman: Kul med festival, HELT J-VLA APBRA med Rammstein, god mjukglass, kul med mycket uppträden av olika slag. Men, som den rockbrud jag är så håller jag mig nog hellre till mina nischade festivaler i fortsättningen. Jag hade lite problem med alla fulla ungdomar med truckerkeps/kate moss-festivaloutfit

(Och det är ju trots allt inte Bråvallas fel

)
Det är coolt att Bråvalla drog så mycket folk, men för min del var det faktiskt lite VÄL mycket. Kändes som att man inte var helt beredd på hur mycket tryck det blir på området med nästan 50 000 betalande.