Bred eller smal diskmaskin?

Ja herregud varför stå och skrubba när det funkar utmärkt i diskmaskin?
Plus att jag tycker att det blir renare i maskinen. Vi handdiska enbart gjutjärnspannor/grytor och kolstålspannan. Allt annat åker in i maskinen.
Ja. Det mesta mår bra av en vända i diskmaskinen.

När min ridhjälm blev alldeles för äcklig körde jag den i diskmaskinen med bara en nypa medel. Blev som ny. :D
 
Har ni kollat att överkorgen inte är höj- och sänkbar?

/Mvh har inte alls beklagat mig över samma sak jättelänge helt i onödan :angel:
Så var ded med min. Tallrikarna fick inte plats. men jag höjde överkorgenoch saken var biff.

Jag bor ensam men diskar ungefä varannan dag. Iblabnd varje. Har en smal maskin. för det var det enda som fick plats.

I lägenheten hade jag en fullbred. Svårt att fylla den. Körde den ofta halvfull för att den inte skulle bli äcklig. (å andra sidan tog jag hem disk från barnet med kompis. Två tonåringar skapade enorma mängder som de inte klarade att komma ikapp. En vända i min diskmaskin löste bekymret )

Jag skulle tro att valet beror på om man använder mycket porslin, lagar mycket mat eller har husdjur.
 
Ett stort problem jag har haft med de två smala diskmaskiner jag haft i div. lägenheter är att tallrikarna inte fick plats på höjden. Jag kunde alltså inte diska mina helt vanliga middagstallrikar från Ikea i den, då den här plastgrejen som snurrar och gör så att vattnet cirkulerar (eh, jag antar att det är det den gör i alla fall) slog i dem och fastnade. Min bästa kompis har exakt samma problem med sin smala maskin.

Jag skulle definitivt satsa på en fullstor maskin, dels p.g.a ovan och p.g.a allt alla andra sagt. Vi är två vuxna som jobbar hemifråm och kör vår fullstora maskin ungefär 2 gånger i veckan vilket brukar vara rätt lagom.

Oj, det problemet har jag inte haft i min smala diskmaskin. Kör alltid mattallrikarna (27cm) och har flera centimeter tillgodo. Enda är att jag inte alltid kan ställa de längsta slevarna i bestickkorgen, utan får lägga dom i överkorgen.
Men absolut skulle jag valt en fullstor maskin om jag hade haft plats till det.
 

Liknande trådar

Hemmet Vi har fått problem med vår diskmaskin och jag känner mig lite okunnig😅 1. För ett tag sedan fick vi felkod för att filtrena behövde...
2
Svar
21
· Visningar
1 699
Senast: MiniLi
·
Hemmet Vi har under en längre tid haft problem med att disken inte är ren när diskmaskinen är klar. Och det är inte så att matrester sitter...
3 4 5
Svar
87
· Visningar
9 023
Senast: VLMF
·
G
Hästmänniskan Vet att det redan finns en liknande tråd, men jag ville inte kapa den så jag gör en egen... Jag vet inte vad jag ska ta mig till. Det...
Svar
12
· Visningar
1 285
Senast: GallantSpecial
·
Utrustning Jag har en Comfort Shorty med normala paneler (ca 2 cm) till min arab. Nu har han stått mycket i sommar pga skada (sammanlagt ca 10...
Svar
10
· Visningar
2 095
Senast: nira
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp