Bred manke, rak och kort rygg - vilken sadel?

Ja, ja kommer att rätta dig!!!
I den bomlösa rider jag utan undantag med en 20 mm equalizerpad under, dvs med kanal. Har aldrig varit några problem då.
Men letar ändå lite efter en vanlig sadel att ha vid vissa tillfällen. Trodde att jag hittat en i den syntetsadel jag beskrev ovan, den funkade fin i 50 min men inte i över två timmar. (hade då en lite tjockare luddvojlock under.
Kommer alltså även att testa att ha equalizerpaden under bomsadeln, för att se om det funkar.
 

Liknande trådar

Utrustning Jag letar efter en hopp-/allroundsadel till min häst med hög och bred manke, rak rygg. Inte alltför dyr. Han har en Kentaur Medea...
Svar
1
· Visningar
375
Senast: Jeps
·
Utrustning Fast i träsket med att hitta sadel till vår nyinköpta häst. Han har svängd och kort rygg och hög manke. Sadlarna som följde med honom...
Svar
3
· Visningar
712
Senast: Fiorano
·
Utrustning Hjälp.. Jag försöker hitta en billigare hoppsadel som passar en hög manke, bred rygg (ca 110 grader) och breda tornutskott. Då det är en...
Svar
7
· Visningar
669
Senast: Karoliten
·
Utrustning Bästa Buke! Ni brukar ju kunna era sadelmodeller. Jag har en arabhäst med superkort, platt o bred rygg med medelhög bred manke, rätt...
Svar
3
· Visningar
732

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp