Stubben med plats för manke o rak rygg?

chiiliacanth

Trådstartare
Bästa Buke!

Ni brukar ju kunna era sadelmodeller. Jag har en arabhäst med superkort, platt o bred rygg med medelhög bred manke, rätt överbyggd dessutom. Helt rak under arbete. Vilken Stubbensadel hade kunnat passa till henne? Jag har fått erbjudande om att välja modell ur en utförsäljning men har noll koll på alla modeller. Vet bara att Edelweisse väl är för svängd? Helst en hopp eller allround men en dressyr som inte är för djup kan fungera också.

Tips mottages!
 
Bästa Buke!

Ni brukar ju kunna era sadelmodeller. Jag har en arabhäst med superkort, platt o bred rygg med medelhög bred manke, rätt överbyggd dessutom. Helt rak under arbete. Vilken Stubbensadel hade kunnat passa till henne? Jag har fått erbjudande om att välja modell ur en utförsäljning men har noll koll på alla modeller. Vet bara att Edelweisse väl är för svängd? Helst en hopp eller allround men en dressyr som inte är för djup kan fungera också.

Tips mottages!
Edelweiss är rakare av deras modeller.
 
Bästa Buke!

Ni brukar ju kunna era sadelmodeller. Jag har en arabhäst med superkort, platt o bred rygg med medelhög bred manke, rätt överbyggd dessutom. Helt rak under arbete. Vilken Stubbensadel hade kunnat passa till henne? Jag har fått erbjudande om att välja modell ur en utförsäljning men har noll koll på alla modeller. Vet bara att Edelweisse väl är för svängd? Helst en hopp eller allround men en dressyr som inte är för djup kan fungera också.

Tips mottages!
Edelweiss är en av de rakaste i deras sortiment.
De brukar klara en del manke.
 

Liknande trådar

Utrustning Några tips om vart jag ska börja leta? Provade en prestige golden star i bom 37 som blev för smal. Har även lagt på en prestige hippos...
Svar
19
· Visningar
915
Senast: Anna-KarinO
·
Utrustning Vill bara inleda med att skriva att jag självklart kommer konsultera sadelutprövare vid köp av sadel, letar bara tips på sadelmodeller...
Svar
4
· Visningar
1 214
Senast: Bison
·
Utrustning Behöver få lite tips på sadel som kan passa en häst med lite manke, bred (ca 110 grader), platt och relativt rak. Har tidigare haft en...
Svar
10
· Visningar
2 240
Utrustning Jag har nyligen köpt en häst, väldigt roligt naturligtvis, men problemen började direkt när jag skulle börja leta efter en passande...
Svar
17
· Visningar
2 368
Senast: CaisaCax
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Hjälp mig utvärdera rasförslag?
  • Hundrädda
  • Senast tagna bilden XV

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp