Andorra
Trådstartare
Diskuterade med en bekant som varit på sadelprovning och deras häst har fått vassare manke med åren. Förr var han rund och go och bekväm att rida barbacka på men nu när han har rids mer har han musklat sig annorlunda och fått mycket vassare manke.
Jag trodde att hästar breddade sig även runt manken när de musklar sig.....
även vår dressyrtränare sa något sådant om min häst (som är ganska bred) att han kommer att kräva smalare bomvidd när har musklar upp ryggen. Får inte riktigt ihop det här.....
Är det vissa hästar som får vassare manke med åren även när de går med en rätt tillpassad sadel? Min förra häst red jag mycket i barbacka sadel och han var väldigt rund och go runt sin manke när han var i toppform.
Jag trodde att hästar breddade sig även runt manken när de musklar sig.....
även vår dressyrtränare sa något sådant om min häst (som är ganska bred) att han kommer att kräva smalare bomvidd när har musklar upp ryggen. Får inte riktigt ihop det här.....
Är det vissa hästar som får vassare manke med åren även när de går med en rätt tillpassad sadel? Min förra häst red jag mycket i barbacka sadel och han var väldigt rund och go runt sin manke när han var i toppform.