Breeders Trophy

Clinton

Trådstartare
Får en häst som inte är ansluten till BT starta vid ett av BTs kvaltillfällen, etc FEI finalprogram för 5-åriga hästar 2004 ? Blev lite förvirrad när det står så här angående BT "..efter domarens anvisningar och de totalt 16 bästa (varav minst 10 BT-anslutna)går vidare till slutfinal, omgång 2."
 
Sv: Breeders Trophy

Ja, den får starta. I folkmun kallas ju ofta hela tävlingen för "breeder´s" eller BT och i propparna kan det stå "Breeder´s-kval" , men det är två championat i ett sas: ett öppet för alla hästar dvs även icke anslutna svenskfödda och alla utlandsfödda, och så BTför de anslutna. Det är därför det står som du skrev om slutfinalen. Dock måste alla deltagare ha löst deltagarbevis till championatet innan start om man vill försöka kvala. I mån av plats kan delta utan kvalavsikt, t ex bara för att man vill rida ett FEI-program med sin unghäst.
 
Sv: Breeders Trophy

Tusen tack för svaret! Vart löser jag deltagarbevis för championatet?
 

Liknande trådar

Avel Poängbedömning och Testryttare i finalen för 5-åriga hopphästar, poängbedömning även för 6-åriga fälttävlanshästar och möjlighet till...
Svar
8
· Visningar
1 556
Senast: cirkus
·
Avel Swede Horse har gått ut med nya riktlinjer för Breeders Trophy 2016. Arrangemanget (dressyr och hoppning) kommer att hållas på Flyinge...
2
Svar
24
· Visningar
2 882
Senast: KickiH
·
S
Avel Halloj :) Är ny här samt väldigt grön gällande avel. Men nu har jag funderat tillräckligt länge utan att hitta något svar så nu hoppas...
Svar
5
· Visningar
1 852
Senast: Sabalas
·
Hoppning Jag är lite förvirrad så jag måste höra med er, som tur nog vet allt. :D Jag fick påpassning av en funktionär på tävlingen senast ang...
Svar
9
· Visningar
6 173
Senast: aprilia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp