Brems på störd häst?

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare Anja586
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 23
  • Visningar Visningar 3 259
Sv: Brems på störd häst?

föresten, vart har hon som startade tråden tagit vägen ? :smirk:

Din häst är vel inte van att bli ensam, träna henne att bara gå utan för hagen, så hon alltid kan se dom andra hästarna. och öka avståndet om de går. men ta hjälp av en nh tränare , den häst är INTE störd utan kanske blir rädd, osäker när den lämnar sina kompisar. Din häst kanske inte ser dig som en kompis eller ledare, prova att göra några enkla lekar ovh övningar med din häst.

Lycka till !

Hästen är ju ett flykt och flockdjur och hon känner sig nog inte trygg med ledaren(dig) om hon beter sig på det viset.
Låter som att ni har problem.

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok Himlen är stjärnklar, det har blivit februari. Snart är det vår. Som så oändligt många gånger förut är det dags att släppa in hästarna... 2
Svar
24
· Visningar
3 245
Senast: Cattis_E
·
Träning Jag har en häst som är mer påverkad av andra hästar än de tidigare hästarna jag haft. Lite tydligare förklaringar om olika situationer...
Svar
7
· Visningar
2 827
Hästhantering Någon här som haft en väldigt nervös och osäker häst? Blev det bättre? Varning för lång text: Köpte min dam i februari, känslig men... 2 3 4
Svar
66
· Visningar
14 512
Hästhantering Jag äger sedan snart 1 år ett nordsvenskt sto på 17 år. Tanken var att hon skulle få gå som avelssto hos mig men hon blev tyvärr inte...
Svar
19
· Visningar
3 556
Senast: Mia_R
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 31
  • Fri tillgång på torrfoder?
  • Kattbilder #10