Brevlådeetiketter

Gällande hemlighet så tar vissa bort märkena hela jäkla tiden. Just pga de inte vill folk ska veta vilka tidningar de har, eller hur många. Det funkar om man kör sin runda hela tiden. Men om en vikarie kommer å kör kan det bli lite svårt. Tänk er själva att det står 5 omärkta lådor på rad och man ska dela 10 tidningar på det stoppstället. Blir lätt kaos

Men har ni inte budbok? Har aldrig varit med om att använda klistermärken på brevlådorna. Extraknäckte som tidningsbud i över fem år på totalt sju olika distrikt och det var aldrig några problem så länge rätt namn och adress fanns på lådan samt var angivet vid prenumetationsanmälan.

Själv skulle jag bli döförbannad om någon klistrade fast fula märken på våran lådan...
 
Men har ni inte budbok? Har aldrig varit med om att använda klistermärken på brevlådorna. Extraknäckte som tidningsbud i över fem år på totalt sju olika distrikt och det var aldrig några problem så länge rätt namn och adress fanns på lådan samt var angivet vid prenumetationsanmälan.

Själv skulle jag bli döförbannad om någon klistrade fast fula märken på våran lådan...

Idag har alla klistermärken på landet och om du läser alla inläggen så finns bdboken numera i en mobil. Så jo det finns. Men det hjälper inte om man får en ny utdelning och folk inte skriver namn på sina lådor. Det funkar som sagt om man har kört några pr och vet vems låda som är vems. Men kommer det in en vikarie som får en ny utdelning så blir det garanterat fel om det inte står namn på lådrna. Vilket det sällan gör där jg bod.
 
Idag har alla klistermärken på landet och om du läser alla inläggen så finns bdboken numera i en mobil. Så jo det finns. Men det hjälper inte om man får en ny utdelning och folk inte skriver namn på sina lådor. Det funkar som sagt om man har kört några pr och vet vems låda som är vems. Men kommer det in en vikarie som får en ny utdelning så blir det garanterat fel om det inte står namn på lådrna. Vilket det sällan gör där jg bod.


Sen skiljer det sig mycket vilket område man kör i. Vi tex har maxade rundor på 4-6 h. Detta ger oss ca 16-25 mil med ca 300-500 stoppställen. Tidningarna kan du lätt dubblera, speciellt på fredagar.

Jag har docl slutat som tidningsbud sen någon månad tillbaka;)
 
Idag har alla klistermärken på landet och om du läser alla inläggen så finns bdboken numera i en mobil. Så jo det finns. Men det hjälper inte om man får en ny utdelning och folk inte skriver namn på sina lådor. Det funkar som sagt om man har kört några pr och vet vems låda som är vems. Men kommer det in en vikarie som får en ny utdelning så blir det garanterat fel om det inte står namn på lådrna. Vilket det sällan gör där jg bod.


Jo jag vet att man använder telefon, men en budbok är det ändå. Det finns en mycket bra lösning på folk som inte skriver namn och adress på lådan, och det är att inte dela ut tidningen och rapportera till förmannen. Det är ju ohållbart i längden att klistra av och på lappar allt eftersom folk ändrar sina prenumerationer. Vi hade nog närmare 20 titlar totalt som delades ut under en vecka och detta vet jag har ökat sen jag slutade och folk bytte ibland dagstidning som andra bytte sockar.
 
Jo jag vet att man använder telefon, men en budbok är det ändå. Det finns en mycket bra lösning på folk som inte skriver namn och adress på lådan, och det är att inte dela ut tidningen och rapportera till förmannen. Det är ju ohållbart i längden att klistra av och på lappar allt eftersom folk ändrar sina prenumerationer. Vi hade nog närmare 20 titlar totalt som delades ut under en vecka och detta vet jag har ökat sen jag slutade och folk bytte ibland dagstidning som andra bytte sockar.

Jag vet, men enligt våra chefer så SKA alla lådor märkas.
 
Det beror på att det billigaste sättet att ha en dyr dagstidning är att konsekvent använda deras nyprenumerant-rabatt.

Och använda sig av prova på-månaderna som sabbar budboken i tre månader framåt. Jag fick hem en lapp om det igår, jag visade mitt tidningsbud solidaritet genom att slänga erbjudandet.
 

Liknande trådar

Samhälle Rent krasst, vilken tidning ska unga läsa? Jag känner ingen som har papperstidning längre. Inte ens mina föräldrar som alltid hade när...
2
Svar
39
· Visningar
1 209
Senast: tanten
·
Hemmet Vi vill sätta upp ett glasräcke på balkongen istället för nuvarande trästaket. Mailade kommunen för att fråga om det behövs bygglov och...
Svar
10
· Visningar
426
Senast: Catsu
·
L
  • Låst
Samhälle Först så vill jag vara VÄLDIGT tydlig att SJÄLV KLART så gäller inte dethär för alla! Utan det finns säkert jätte många som jobbar på o...
6 7 8
Svar
147
· Visningar
7 341
Senast: Gunnar
·
Juridik & Ekonomi hej, kära forum. Jag har sedan ett par veckor varit utsedd som god man åt en släkting som i slutet på mars drabbades av en massiv...
Svar
13
· Visningar
1 493
Senast: Inte_Ung
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp