• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare Notorius
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 140
  • Visningar Visningar 8 525
Sv: Bricka

näe,, sadeln brukar hålla längre, min nya är läder (måste ju putsas, tyvärr) men nästa ska bli syntet, :p
har haft den ett tag, inte orkat rengöra den :o men den är fortfarande hel och så :p

Jo, sadlar håller väl förhoppningsvis några år...

Du måste ha en ganska välfylld sadelkammare, kanske kan starta second-handförsäljning av träns? :idea:

Notorius skrev:
jag tkr inte dom dyra tränsen håller bättre än dom billiga "skittränsen"
iofs putsar jag aldrig utan slänger och köper nytt när de blir skitiga :angel:
då tkr jag iaf att det är bättre att köpa billiga skitträns eftersom jag ändå bara använder dem max 1 mån.

Jag hoppas du skojar :crazy:
Annars...
IQ badboll.

Notorius skrev:
Om det är en mässingsbricka med en häst som hoppar och så står det HG på den, visst är det väl Herve Godignon då? Jag har köpt en sån bricka som jag ska sätta på billiga HMC träns :devil: :banana:

Kan du inte införskaffa en vattenkokar i stallet då? Och vad sjutton, du kan väl ta lite kall vatten på en svamp eller köpa sånn dära spraytvål då? Bara och spraya på och putsa? Även en syntetsadel kommer du ju behöva dra av lite ibland.

Jag tycker bara det är rena dumheterna och jag tror att det är en jävla ursäkt att du säger att du kan få fem skitträns i stället för ett HG osv.. Det finns fan ingen jävel i alla fall som byter träns varje månad, inte ens du.

Och du tror inte dina stallkompisar kommer tycka att du är underlig om du kommer med nytt HG träns varje månad? Inte ens min systers kompis med gulfärgadhästbuss inköpt för över en miljon köper ju fan träns så ofta, det är bara rena dumheterna från din sida.

Föresten, sköter du hästen lika dåligt som du sköter utrustningen..? :devil:

låter löjligt att bara köpa en bricka o sätta på ett träns.... isånnafall, gör som nån annan sa o köp ett snyggt pannband från HG, då är de iaf nått som e äkta på tränset mer än brickan :smirk:

Till dig som bytte träns en gång i månaden: :D hahaha, köp dej en varmvattenkokare eller en termos o blanda ut vattnet, o ta dej nåra min nån gång i veckan o putsa av tränset (eller varför inte efter varje ridpass, så de inte hinner bli så skitigt, jätteenkelt :))
du får ju lägga ut massa pengar annars! :p

Du säger att du tycker det är snygg...och jag håller med...tycker också det är fint med skyltar på träns och grimmor o så.

Men gör nåt annorlunda istället...om jag skulle göra nåt sånt så skulle jag gravera in mitt eller hästens namn eller nån snygg EGEN logga.

Det ser ju lika snyggt ut o så har du något alldeles eget. *bara ett förslag*

Orkar inte smörja.... haha!!
Hoppas du orkar mocka åt din häst, eller ens att du orkar åka ut till den även när det är kallt?!?! :mad:

Monochrome skrev:
Ett träns i månaden? :eek:

Jag tycker att det är stor skillnad på billiga träns och dyra träns. De dyrare har en helt annan kvalite på lädret, en annan glans och mjukhet. Dessuom brukar alla söljor och spännen passa perfekt, vilket det kan vara lite si och så med på de billigare.

Man får se sina dyra grejer som investeringar. :)
Är ju skönare för hästen också att ha lite mjukare läder och så : ). Min häst älskar sitt dyra mjuka träns :love:

haha de missade jag! :P ja ja... de finns folk till allt... :smirk:

jag har en som mockar åt mig, så jag behöver inte göra sånt slavgöra.

second-hand ? av vilka träns då? när jag använt dom så slänger jag dem, och de ser inte så fina ut då heller, så jag tror ingen vill köpa dem heller :p

vad har du o göra med hur jag rider/tävlar mina hästar, du om ngn missköter väl din häst isåfall, den har väl haft ryggont och sånt ? djurplågare, ryggont kommer inte utan orsak.

Notorius skrev:
vad har du o göra med hur jag rider/tävlar mina hästar, du om ngn missköter väl din häst isåfall, den har väl haft ryggont och sånt ? djurplågare, ryggont kommer inte utan orsak.

Oj, vad uppmärksam du är :) ;)

jo det stämmer att han har hadft ont iryggen. Det hade han redan när han kom till mig på foder. så våran start tillsammans var inte så rolig. Började med att få honom under behandling av ET, ta ut tandläkare samt hovis för det var något förre ägaren inte brydde sig om. Men allt det vet väl du som verkar ha följt mina trådar ;)

Jag reagerar alltid när folk inte behandlar sina hästar ordentligt och tycker det är väldigt illa med folk som bara har en sak i huvudet, att man ska ut o tävla trots att hästen inte är redo för det eller ens har nåt den nivån vad gäller muskler och träning...

Jag sitter här och hoppas allt vad jag kan att Notorius bara har lite att göra och vill reta upp folk lite... :smirk:
Om du menar vad du skriver Notorius så är du härmed uppsatt på min mobbinglista... och på flera andras också kan jag tro!

Liknande trådar

Utrustning Japp, då var det dags för det näst svåraste inköpet när det gäller hästar. Sadel. Jag har köpt en ung häst som både ska växa mer och...
Svar
5
· Visningar
406
Senast: Freazer
·
Utrustning Har en dressyrsadel jag fick med hästen när jag köpte henne. Den sitter bra på henne men jag känner jag sitter som en banan och mina ben...
Svar
14
· Visningar
870
Senast: Lisen82
·
Utrustning Min ryktväska faller snart i småbitar och behöver bytas ut. Finns ju rätt många olika varianter att välja mellan, hoppas att buke som... 2
Svar
25
· Visningar
1 734
Senast: Edla
·
Utrustning Jag skulle så gärna vilja ha ett eget hästsläp. Problemet har varit att jag bara har B-kort och ingen bil som kan dra. Nu står jag dock... 2
Svar
20
· Visningar
1 077
Senast: tara
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Dalmatiner
  • Retrievertråden
  • Valp med diarré?