• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare Notorius
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 140
  • Visningar Visningar 8 525
Sv: Bricka

ett vanligt vbl, men han är ingen travare, utan ridhäst, inte ens inkörd så

Då är det en travare! Han kommer alltid att vara det också... Det är rasen lille vän, vbl travare ;) :smirk:

det vet jag väl, han kommer alltid att betraktas som en travare, men jag menade att han inte är en travare eftersom han inte springer på travet.

Ja, det spelar ju ingen roll om de rids, går löp eller skrotar i hagen... En travare är alltid en travare...

Rasen heter varmblodstravare, amerikansk travare, fransk travare eller orlovtravare. Då travare ofta är korsningar så är benämningen oftast bara varmblodstravare.

Du kan inte bara säga varmblod för varmblod är den grupp hästar som inte är kallblod eller ponnyer. Ett varmblod kan alltså vara ett halvblod, frieser, lippizzaner eller en saddlebred tex.

Jag har själv en amerikansk travare hemma som inte gått travlöp eller travtränats men hon är likväl en amerikansk TRAVARE.

Så fjantigt. Om det nu är så viktigt för dig att ha HG tränset så att du till och med fejkar att du har ett, varför inte spara? Kan lova dig att de är prisvärda.
Förstår bara inte detta skrytbehov. Man lägger ner pengar på ex. HG träns för att de ska hålla och vara fina i många år, att sy fast en bricka är ju bara trams.

Har du hittat någon bricka än som du kan SKRUVA fast på tränset? Snälla lägg upp en bild på resultatet sen, jag vill så gärna se...

man skruvar fast med små mässingsskruvar. inte spec svårt.

ja, annars får jag väl använda borr lr nått sånt där,

precis, de tar ju inte direkt skada av det, lr dör de om de skulle se det :smirk:

Notorius skrev:
ett vanligt vbl, men han är ingen travare, utan ridhäst, inte ens inkörd så

Min kallblodstravare har inte varit i närheten av travet och hon är varken inkörd eller frysmärkt. Blir hon automatiskt en annan ras då? Enbart kallblod kanske? :rofl:

Immer

nej, men en travare för mig är en som springer på travet, en vbl som inte springer på travet är ett vbl, men fortfarande amerikanske eller fransk travare i rasen.

Alltså en travare. Eller vbl travare för att vara petig.

En travare är en travare är en travare oavsett om den gått på travet eller inte. :smirk:

Senast ändrad av en moderator:

Liknande trådar

Utrustning Japp, då var det dags för det näst svåraste inköpet när det gäller hästar. Sadel. Jag har köpt en ung häst som både ska växa mer och...
Svar
5
· Visningar
406
Senast: Freazer
·
Utrustning Har en dressyrsadel jag fick med hästen när jag köpte henne. Den sitter bra på henne men jag känner jag sitter som en banan och mina ben...
Svar
14
· Visningar
870
Senast: Lisen82
·
Utrustning Min ryktväska faller snart i småbitar och behöver bytas ut. Finns ju rätt många olika varianter att välja mellan, hoppas att buke som... 2
Svar
25
· Visningar
1 734
Senast: Edla
·
Utrustning Jag skulle så gärna vilja ha ett eget hästsläp. Problemet har varit att jag bara har B-kort och ingen bil som kan dra. Nu står jag dock... 2
Svar
20
· Visningar
1 077
Senast: tara
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Dalmatiner
  • Valp med diarré?
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈