MissFideli

Trådstartare
Hur många här på forumet är det som har Britter egentligen? Det ploppar upp fler och fler och jag tänkte försöka få nån koll på er !!

Gärna namn och färg, och helst av allt får ni gärna dela med er av stamtavlan, eftersom jag släktforskar på dom.

Mina:
"Julia"
S*Bergholmens Juliana, BRI g (blåpadda), kastrathona
Född 97-08-14, far: S*Triestinas Herakles Sesto (creme), mor: S*Bergholmens Daniella (lila).

"Yoga"
S*Iliadens Yoga, svartvit född 2000-06-23. Far: Provo van Diaspora (lila), mor: S*Bergholmens Berenice (svartpadda).

Min syster har:
"Xantis"
S*Iliadens Xantis, rödvit kastrathona, född 2000-05-31. Far: S*Iliadens Sisyfos, rödvit halequin och mor: S*Iliadens Mafdet, creme.

Släktskapet mellan alla dessa är följande (ointressant kanske):
Yogas mormor heter S*Bergholmens Renée och är kullsyster med Julias mormor S*Bergholmens Renate.
Xantis farmor OCH farfars mor är S*Bergholmens Berenice, som ju även är mamma till Yoga.
Alltså är S*Bergholmens Renée mormor till Yoga, resp farmorsmor och farfarsmormor till Xantis.

Hängde ni med?

Bilder:
S*Iliadens Yoga (min älskade skruttflicka)
S*Bergholmens Juliana, bor nu hos mina syskons farfar och stormtrivs !!
 
Har i och för sig ingen britt men undrar bara hur det går med aveln? Blir det några bebbar nu? Har hållt tummarna många gånger nu :)
 
Lite kluven på hur jag tror, men det borde synas tidigast torsdag nästa vecka.
Hon är lite lugnare, men om det beror på flytten eller dräktigheten vet jag inte. Hon borde gå i löp snart annars, men inte ens det är ju säkert. Inga katter följer ju instruktionerna direkt.

Är du intresserad av en eller? :devil: :angel:
 
Hoppas allt går bra nu då, är inte intresserad just nu men kanske i framtiden någongång! Har mina två husisar nu.
 

Liknande trådar

Övr. Katt Satt och tittade på bilder på Yoga, gamla bilder mest. Har tyvärr inte så många från hennes uppväxt men såg att hon verkligen har...
Svar
10
· Visningar
1 672
Senast: Sirisiri
·
Övr. Katt Min syster och hennes pojkvän köpte Yogas kusin S*Iliadens Xantis, när Xantis var 2 år (i december förra året). Xantis är rödvit...
2
Svar
20
· Visningar
1 545
Senast: kpist
·
Övr. Katt Hittade massa bilder på min andra Britt Julia, som jag inte tror ni sett. Hon bor ju inte hos mig längre, men iaf. En söt kelsjuk...
Svar
1
· Visningar
822
Senast: Alvia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp