Bukefalos 28 år!

Bröllopstråden

Och sedan har jag ett bekymmer, skor! Kan inte ha mina Flattered för jag har varit tvungen att skaffa inlägg för att rädda mina fötter, och de inläggen gör att typ inga av mina finskor passar längre :arghh: Och verkar omöjligt värre att hitta.. Får leta specialskor med extra bred läst. Suck. Jaja..
 
Jag och min partner bestämde oss för att gifta oss i år. Först hade vi tänkt ett vinterbröllop nu under februari, men vintern kom ju aldrig och jul och nyår tog upp sin beskärda del av ork att ordna med allt. Så istället kommer det bli i april. Bokade borgerlig vigsel där vi gifter oss i kommunens lokal med våra närmaste familjer som vittnen. Därefter ska vi ha fest, där övrig släkt och vänner är inbjudna, i en bygdegård i min gamla hemkommun.

Men nu behöver jag hjälp. Vad hittar man på under festen?
Vi har tänkt ha en tipspromenad med en massa frågor om mig och min partner och därefter bjuda på mat, tårta och kaffe. Det finns en ljudanläggning i lokalen men den är inte jättebra för att få igång folk att dansa. Vissa gäster har upp mot 20 mil att åka, om de inte vill sova över hos någon, så jag antar att några kommer lämna ganska tidigt.

Har ni några tips för en lyckad fest som inte kostar så mycket så dela gärna med er! :)
Nu tog tiden slut för oss så vi hann inte ordna det men vi tänkte ha "kompisbingo" för att våra gäster skulle mingla runt och lära känna varann lite.
Det skulle vara frågor som:
Hitta någon som...
- Har rott med brudgummen.
- Har kört häst med bruden.
- Har klappat brudparets hund.
- Har klappat någon av hästarna.
- Är kompis med brudgummen.
- Är kompis med bruden.
- Är släkt till brudgummen.
- Är släkt med bruden.
- Har bastat hos brudparet.
- Har badat på hos brudparet. (vi bor på en ö)
- Har sovit över hos brudparet.
- Har jagat med brudgummen.
- Har känt brudgummen i mer än 10 år.
- Har känt bruden i mer än 10 år.
- Har känt brudgummen i mer än 5 år.
- Har känt bruden i mer än 5 år.
- Har spelat paintball med brudgummen.
- Har rest med bruden.
- Har rest med brudgummen.
- Har arbetat med brudgummen.
- Har varit i brudgummens föräldrahem.
- Har varit i brudens föräldrahem.
- Har varit i brudens släktstuga.

Frågorna skrivs ut på en "bingobricka" (alla måste inte ha alla frågor) och så kan priser ordnas till den som först får bingo.
 
Tre veckor kvar... Känner mig förvånansvärt lugn men jag tror iofs att vi har fixat det mesta

Det som är kvar att göra tror jag är:
Det ska organiseras lite vem och när som vad görs med serveringshjälp, släkt och värdar.
En bordsplacering är fixad, men jag vill nog göra en alternativ.
Programblad ska fixas!
Alternativ tårta till mjölkallergiker ska beställas imorgon.
Sambon ska köpa nya skor och knappar till frackskjortan imorgon.
Vi ska fundera lite på ljussättning och skicka en lista på låtar vi tycker om till DJn.
Blommor för bordsdekoration ska beställas hos en gårdsbutik.
Husförmannen för lokalen vi ska hyra ska kontaktas igen för att säkerställa när vi kan komma och duka/dekorera.

Tror och hoppas att jag inte har glömt bort något...:cool::nailbiting:
Längtar :D:banana:
 
Vi har precis bestämt oss att det får bli av nästa år så nu börjar jag spana efter lokal. Men vad svårt det är! Hade ju varit bra om det finns övernattningsmöjligheter på samma plats som festen men vill gärna inte ha för flådig och inte heller för enkel lokal.

Bröllopet kommer vara rätt så nedskalat för att hålla budget och vill ha en känsla av lantlig romantik. Lite bohemiskt men ändå lite klassiskt, haha låter rörigt märker jag..
 
  • Gilla
Reactions: Lii
Tre veckor kvar... Känner mig förvånansvärt lugn men jag tror iofs att vi har fixat det mesta

Det som är kvar att göra tror jag är:
Det ska organiseras lite vem och när som vad görs med serveringshjälp, släkt och värdar.
En bordsplacering är fixad, men jag vill nog göra en alternativ.
Programblad ska fixas!
Alternativ tårta till mjölkallergiker ska beställas imorgon.
Sambon ska köpa nya skor och knappar till frackskjortan imorgon.
Vi ska fundera lite på ljussättning och skicka en lista på låtar vi tycker om till DJn.
Blommor för bordsdekoration ska beställas hos en gårdsbutik.
Husförmannen för lokalen vi ska hyra ska kontaktas igen för att säkerställa när vi kan komma och duka/dekorera.

Tror och hoppas att jag inte har glömt bort något...:cool::nailbiting:
Längtar :D:banana:

Hur gick det med bröllopet sen?
 
Aktiverar den här gamla tråden då jag och min sambo planerar att gifta oss i maj 2018! Vi har hittat en lokal vi gillar jättemycket och vi var på ett första planeringsmöte igår med ägaren. Det kändes jättebra så nu kan vi börja planera lite mer känns det som :)

Hur har det gått för er @Carand, har ni hittat någon lokal än?

Någon annan som planerar att gifta sig 2018? :bump:
 
Aktiverar den här gamla tråden då jag och min sambo planerar att gifta oss i maj 2018! Vi har hittat en lokal vi gillar jättemycket och vi var på ett första planeringsmöte igår med ägaren. Det kändes jättebra så nu kan vi börja planera lite mer känns det som :)

Hur har det gått för er @Carand, har ni hittat någon lokal än?

Någon annan som planerar att gifta sig 2018? :bump:

Kul!
Ja vi har bokat en herrgård som kommer bli perfekt :). Vi var inne på att ha festen på ett ställe som är vandrarhem/restaurang först men insåg att tre glas dricka till maten kommer gå lös på typ 9000:-, då kändes det mindre värt..:/

Så nu blir det herrgård med egen dricka o catering med buffé istället! Känns jättebra .

Vart i landet ska ni gifta er?
 
Kul!
Ja vi har bokat en herrgård som kommer bli perfekt :). Vi var inne på att ha festen på ett ställe som är vandrarhem/restaurang först men insåg att tre glas dricka till maten kommer gå lös på typ 9000:-, då kändes det mindre värt..:/

Så nu blir det herrgård med egen dricka o catering med buffé istället! Känns jättebra .

Vart i landet ska ni gifta er?

Ok vad roligt! Hur många gäster ca? När gifter ni er?

Vi ska också vara på en gård där man tar med egen dricka och mat och vi har också tänkt ha buffé, vegetarisk sådan då både jag och min kille är vegetarianer :) Vi gifter oss på en jättemysig gård i Halland, 20 min söder om Halmstad ca. Vart är ni?
 
Ok vad roligt! Hur många gäster ca? När gifter ni er?

Vi ska också vara på en gård där man tar med egen dricka och mat och vi har också tänkt ha buffé, vegetarisk sådan då både jag och min kille är vegetarianer :) Vi gifter oss på en jättemysig gård i Halland, 20 min söder om Halmstad ca. Vart är ni?

Vi räknar med ca 50pers och det går av stapeln den 26 maj :). Hoppas vi slipper snö i maj nästa år :nailbiting:

Vi kommer vara strax utanför Linköping.

Måste ta tag i det där med att skicka ut inbjudningskort snart!

Hur mycket har ni bockat av på to do listan?
 
Vi räknar med ca 50pers och det går av stapeln den 26 maj :). Hoppas vi slipper snö i maj nästa år :nailbiting:

Vi kommer vara strax utanför Linköping.

Måste ta tag i det där med att skicka ut inbjudningskort snart!

Hur mycket har ni bockat av på to do listan?

Hm, vi har inte ens en to do lista än haha :D
Så vi har bara bokat lokal och skrivit inbjudningslista typ, vi blir nog ca 80 gäster.
Hur mycket har ni kunnat bocka av? Är det save-the-date-kort ni skickar ut nu eller är det själva bröllopsinbjudan?

Ska ni gifta er i kyrka eller borgligt?
 
Det som är bokat/klart är:

Kyrka
Lokal
Klänning
Florist (vän)
Frisör(vän)
Fotograf
Brudtärnor
Bröllopsvärd
Färgtema (viktigt :p)

Blir de riktiga inbjudningarna som ska ut eftersom kyrka o lokal e bokat så känns det lika bra :)
 
Jag och min sambo har bestämt oss för att gifta oss. Igen... :D

Vi har funderat fram och tillbaka kring festligheterna och datum - och har landat i att ha det lite annorlunda.

Vi kommer gifta oss en tisdag - anledningen är datumet - i år är det 30 år sedan vi gifte oss första gången. (Skilde oss för 8 år sedan).

Mottagningen kommer sedan ske hemma i mitt stall (pyntat så klart) och bestå av afternoon tea.

Vigseln blir borgerlig - Rådhuset i stan får det blir. Nu ska vi bara bestämma färgtema på pyntet :angel:.

/Lizzie
 
Nu var det snart 1 år sedan vi gifte oss. Det blev hemma, borgerligt, i gympaskor! Med min mans bästa vän, min syster och systerdotter närvarande. Kamera på stativ med fjärrutlösare.
Det blev riktigt bra :)

Detta året satsar vi på bröllopsresa till Skottland. Vad kan vara mer passande än det när vi föder upp både Highland Cattle och Shetlandsponnyer, mannen gillar whisky och jag älskar allt som har med Harry Potter att göra ;)
 
Jag och min sambo har bestämt oss för att gifta oss. Igen... :D

Vi har funderat fram och tillbaka kring festligheterna och datum - och har landat i att ha det lite annorlunda.

Vi kommer gifta oss en tisdag - anledningen är datumet - i år är det 30 år sedan vi gifte oss första gången. (Skilde oss för 8 år sedan).

Mottagningen kommer sedan ske hemma i mitt stall (pyntat så klart) och bestå av afternoon tea.

Vigseln blir borgerlig - Rådhuset i stan får det blir. Nu ska vi bara bestämma färgtema på pyntet :angel:.

/Lizzie

Grattis till ett andra giftermål! Roligt att ni hittade tillbaka till varann :love:
 
Min nyblivna fästman friade för en månad sen och vi planerar att gifta oss nästa försommar. Vi tänker oss kyrka och ganska stor fest sen, troligtvis i en hembygdsgård, då vi har mycket släkt och flera vänner som vi känner att vi bara måste bjuda :laugh:

Någon mer som tänker gifta sig nästa år??
 
Nu var det snart 1 år sedan vi gifte oss. Det blev hemma, borgerligt, i gympaskor! Med min mans bästa vän, min syster och systerdotter närvarande. Kamera på stativ med fjärrutlösare.
Det blev riktigt bra :)

Detta året satsar vi på bröllopsresa till Skottland. Vad kan vara mer passande än det när vi föder upp både Highland Cattle och Shetlandsponnyer, mannen gillar whisky och jag älskar allt som har med Harry Potter att göra ;)
Låter som en rolig bröllopsresa! Ska Ni va borta en hel vecka tror du?
 
Låter som en rolig bröllopsresa! Ska Ni va borta en hel vecka tror du?

Fem dygn "bara" :) Så hinner inte se mycket men bättre än inget ;) Ska på en lantbruksmässa, kolla slott, natur, butiker och gå runt på stan tänkte vi. Två olika hotell är bokade, variation förnöjer :)
 
Jag och sambo planerar att gifta oss nästa sommar. Men än så länge är vi inte riktigt överens om hur.. det ska vara borgligt i alla fall. Jag vill ha ett litet och intimt med efterföljande middag. Sambon vill visserligen ha ännu mindre och intimare bröllop, men med en stor fest efteråt.. vi är mer överens om bröllopsresan iaf.. då vill vi åka till maldiverna.
 
Vi börjar ju närma oss nu. Den 26 maj e det dags. Mycket som ska fixas innan dess bara!
-På tisdag ska vi träffa de som ska fixa maten och bestämma vad det ska bli.
-På fredag nästa vecka ska jag till sömmerskan o sy in klänningen

Inväntar hindersprövning och svar från alla gäster.

Vi funderar på en lång weekend till Toscana, eventuellt i september, annars får det bli nästa år. Vi ska hinna sälja hus också :angel:O_o
 

Liknande trådar

Relationer När jag sökte hittade jag bara en jäättegammal tråd, men jag tror att jag sett att vi är några som går i bröllopstankar nu?! Vore kul...
Svar
17
· Visningar
1 112
Senast: skiesabove
·
Hemmet Har mycket funderingar kring bostad just nu och är därför nyfiken på hur stor procent av er inkomst ni lägger på boende? Själv lägger...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
5 900
Kultur Varför har det blivit sådan extrem hype kring Taylor Swift? Jag förstår verkligen inte det
2 3
Svar
51
· Visningar
1 831
Hemmet Jag har funderingar på att flytta från min lägenhet, eventuellt tillfälligt ett år. Det är av skäl som jag kommer få hyra ut i...
Svar
12
· Visningar
418
Senast: Acto
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp