Fråga till ensamboende

Jag lägger runt 40% av min nettoinkomst på boendet. Har visserligen sambo men han betalar inget på nya boendet i dag då hans lön går till att renovera den gamla lägenheten inför försäljning och kostnader relaterade till den. När den är färdigrenoverad och såld (eller ev uthyrd om det går trögt) så kommer vi dela hälften/hälften på kostnaden för nya boendet (och förstås ev inkomst från försäljning/uthyrning...)
 
Om jag räknat rätt, ca 45% av nettolönen. Då är det enbart hyra, sedan tillkommer rörlig el, bredband, försäkring. Jag bor i hyresrätt.
 
Det beror lite på hur jag räknar. Om jag tar bara själva driften (bor i villa) blir det knappt tio procent. Sen la jag 17 procent på ränta och amortering. Om jag tar med alla kostnader jag bokför i kategorin "fastigheten", alltså även trädgård och vägunderhåll och så landar det på 34% av den sammanlagda inkomsten under året. Känns ändå helt ok. Om saker och ting blir som jag vill flyttar jag till mitt föräldrahem i år och får avsevärt lägre boendekostnader. Men det känns ju lite som fusk 😁
 
LÄgger ca 30% på min bostad.

just nu mycket mer pga av 2 hus ena under försäljning men minst 25% på boende. Bor i eget hus på landet och räknar lån, el, sopor/avlopp, försäkring
 

Liknande trådar

Fordon Gör en spin-off på min egen tråd: Ni som äger bil: hur mycket av er inkomst lägger ni på bil- och transportrelaterade kostnader...
2 3
Svar
42
· Visningar
1 257
Senast: Viva
·
Relationer Jag vet inte vart tråden hör hemma, den spretar mot flera ämnen. Moderator kan flytta den om det blivit helt galet. Jag måste...
2
Svar
28
· Visningar
7 726
Senast: lundsbo
·
Samhälle Jag har valt att vara anonym på grund av, vad jag tycker, uppenbara anledningar. Jag vet inte riktigt hur jag ska beskriva det som har...
2
Svar
39
· Visningar
6 009
Senast: mars
·
Hästmänniskan Nu startar jag en egen tråd gällande denna diskussionen, men min utgångspunkt är i alla fall följande: Att hålla häst kostar mycket...
5 6 7
Svar
123
· Visningar
9 389
Senast: Nepenthe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Välja säkerhetsväst
  • Dressyrsnack 17
  • Stora shoppingtråden II

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp