Bukefalos 28 år!

Bröstvårtor

Status
Stängd för vidare inlägg.

Lupino

Trådstartare
Jag har funderat på det här med bröstvårtor, eller rättare sagt vårtgårdar. Är det en regel utan undantag att man får större vårtgårdar efter man fått barn? Är det för att brösten blir större och därför huden och därmed vårtgården mer uttänjd (fast då borde den ju bli mindre igen om huden drar ihop sig lite)? Eller beror det på hormoner?

Ni som har barn tycker säkert att detta är helt oväsentligt, men för en barnlös känns det som en hyffsat viktig fråga. ;)
 
Sv: Bröstvårtor

Mina bröst ser efter att ha ammat 3 barn ut på samma vis som de skulle ha gjort bara av att åldras som vanligt.
Med en stadig BH så drar brösten ihop sig igen på ett par år, även på en 40-åring.

Jag tror nog att jag har fått mindre vårtgårdar, men jag kan ju kolla mot några gamla foton om du vill.
 
Sv: Bröstvårtor

Tack för ditt svar, du behöver inte kolla, om du är så pass säker kan skillnaden i alla fall inte vara så stor! Men varför går det folk omkring med så stora vårtgårdar då, har de haft det sen de var små (det har jag svårt att tro!)?
 
Sv: Bröstvårtor

Det är bara den naturliga variationen.
Jag har och har alltid haft pyttesmå bröstvårtor och små vårtgårdar.
Medan andra har och har alltid haft stora.

Vi hade en lååååång tråd om bröstförstoring på senior för ett tag sedan.
Där så fanns en länk till före-efter bilder där man kunde se massor av naturligt varierande bröst bli totalt enhetliga och opersonliga genom plastikoperation.

Bla.a. så var det massor av vårtgårdar som blev förminskade.
 
Sv: Bröstvårtor

Oj, den tråden skulle jag velat sett, om det var innan upp/ned-rustningen av senior :D Tänk vad alla barnhatare skulle ha slitit sitt hår :devil:

Mina (små) bröst har nog inte förändrats så mycket av graviditeten, snarare av åldern. Men de är ff små och därmed (?) små vårtgårdar :)
 
Sv: Bröstvårtor

Jag har små vårtgårdar och hade det innan med däremot har brösten blivit hängiga betydligt mer än om jag inte ammat !
/Cetzy
 
Sv: Bröstvårtor

Jag har inte fått större vårtgårdar men däremot mörkare. Bröstvårtorna är mkt större medan jag ammar (har barn som älskar att somna med snutten i mun och sedan inte släpper taget när de lägger huvudet en bit bort)bröstvårtan blir liten igen så fort som jag slutar att amma. Kan det vara så att de märks mer och ser större ut när de blir mörkare?????
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hundavel & Ras Hej! Planen är att köpa en valp men jag är inte helt säker på ras eller uppfödare/föräldradjur än. Haft finsk lapphund tidigare. Är ute...
4 5 6
Svar
100
· Visningar
7 661
Småbarn Vi fick förra veckan veta att minstingen ska utredas för autism/hjärnskada osv. Veckan efter väljer sambon att dumpa mig, storasyskonet...
6 7 8
Svar
146
· Visningar
29 659
Senast: Elendil
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
19 625
Senast: jemeni
·
Övr. Hund Hej, Denna fråga har säkert varit uppe en massa ggr men ber gärna om er input givet mina förutsättningar. (Funderar i första hand på om...
3 4 5
Svar
81
· Visningar
8 905
Senast: Pilot
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp