Bli hundägare för första gången? Ge gärna råd

Hej igen!
Har ni tips på bra bok om hund? Tänker framför allt på mer praktiska moment som uppfostran, förklaring till beteenden, tecken på sjukdomar, m m.
Om ljudboksinläsning finns så är det ett plus!
På resande fot idag :)
Tar som alltid tacksamt emot tips!
Bästa hälsningar / HN22
Denna fråga är lite svårt tycker jag då jag ofta plockar delar av olika hundinstruktörer/författare. Tex. gillar jag flera delar av boken Kontaktkontraktet av Eva Bodfäldt, dock med parentesen att boken jag har är 7 år gammal så vet inte om boken som finnas att köpa idag är samma som den jag har. Övriga hundböcker jag har avser mer specifik hundträning (tex. apportering, lydnad etc.) så inte riktigt det du är ute efter.

Per Jensen, som är professor i etologi, är väl annars en rätt stor författare inom hund/djurvärlden men jag har inte läst några av hans böcker (dock så har jag läst en del artiklar av honom).
 
Hej igen!
Har ni tips på bra bok om hund? Tänker framför allt på mer praktiska moment som uppfostran, förklaring till beteenden, tecken på sjukdomar, m m.
Om ljudboksinläsning finns så är det ett plus!
På resande fot idag :)
Tar som alltid tacksamt emot tips!
Bästa hälsningar / HN22
Eva Bodfäldt som tidigare nämnts; Kontaktkontraktet
Hon är även med på podden Vår bästa vän, som har mycket matnyttigt.

Men som allra första bok hade jag köpt Bäst var dag, vardagslydnad för valpar och unghundar. Simpel med bra koncept och exempel.
 

Liknande trådar

Övr. Hund Hej, Ytterliggare ännu en vilken ras tråd men tänkte kika med experterna ;) Jag har gått ganske länge nu i hundtankar och funderar på...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 177
Senast: Praefatio
·
Hundhälsa Var lite aktiv här för några år sedan, men sedan har jag bara kikat in då och då. Nu har jag dock bryderier som jag hoppas få tankar...
2
Svar
30
· Visningar
5 152
Senast: Sel
·
Övr. Hund Har i nuläget större raser, men de är alla i, eller närmar sig, pensionsåldern och jag är så sugen på en mindre ras. En mer...
2 3
Svar
42
· Visningar
3 786
Senast: Bulldoozer
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
18 344
Senast: jemeni
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Ännu en tråd om hundfoder
  • Black & tan?

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp