Det håller jag absolut med om. Fick bara inte intrycket att det var så du resonerade när du skrev i förra tråden (inlägg 1979.)
"Ja, det handlar förmodligen om normen. Men jag tycker faktiskt inte att det ändrar något alls. Ett bröllop är så stort ändå, känslorna är lite överrallt och det är därför jag tycker att det just den dagen är så viktigt att få bara känna sig bekväm och vacker, oavsett var den känslan kommer ifrån.
Bryta normer kan man ägna sig åt alla andra dagar."
Här räknar du å andra sidan upp flera punkter där ni verkar ha tänkt till innan ni har valt åt ena eller andra hållet och där ni har gjort anpassningar till er själva som individer.Det ger mig en helt annan bild än det tidigare. Roligt att läsa för övrigt, låter som om det har alla förutsättningar att bli en jättebra dag.
Det var inte alls meningen att ge dig en känga, utan lite mer ett "Tack, detsamma" och reflektion angående inlägget jag svarade på.Om det här var en känga till mig så vill jag förtydliga att det jag dömde var inställningen att "på en så viktig dag som ens bröllopsdag så kan man stänga av hjärnan och göra precis som man ska ska om det är det man vill". Den visade det sig sen att du troligen inte ens hade - fel av mig.
Jag misstänkte att vi egentligen har ganska lika syn på normer så jag har inte känt något behov av att dela ut kängor.
Tycker snarare att det är skönt att få frågor som gör att man funderar ett varv till, går igenom argumenten och kommer fram till att man tänkt "rätt" (i förhållande till sig själv). Det hjälper fjärilarna som hotar att ta över min mage.
Tack! Jag skyller allting på min mor och far. Jag är på många sätt ganska traditionell av mig, men jag har alltid fått tänka, reflektera över och motivera mina åsikter hemma. Jag har aldrig fått höra att jag som tjej ska tycka om vissa saker eller ha vissa åsikter och inte heller att jag som barn är för liten för att bry mig om samhället eller forma åsikter om det.Jag tycker att det är väldigt sällsynt att någon som beskriver ett så pass traditionellt bröllop som du gör, samtidigt reflekterar så djupt och personligt över symboliken i de olika momenten. Jätteintressanta tankar!