Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
@Sleepan Fy vad dålig stil av din pappa! Vad ledsen jag blir för din skull![]()
Ja, det känns inte alls kul.
Samtidigt vet jag ju att det inte är för att vara elak, utan för att han mår dåligt. Men det sätter ju mig i en jävla sits...
Min käre far ringde nyss och sa att han inte kommer om mammas sambo kommer.
Peppigt.
@Sleepan Så tråkigtVilken dum sits din pappa sätter dig i dessutom.
Men fy, ja det förstår jag!
Jag satt i ungefär samma sits, och insåg snabbt att jag kan inte ha den ena föräldern där tillsammans med den andre, (grisig skilsmässa) så jag talade om det till den som jag gärna ville skulle stanna hemma att den inte var bjuden. Några dagar senare säger den bjudna föräldern att den kanske inte har råd att komma![]()
Om det är sagt precis som skrivits ovan, hade jag tagit väldigt illa vid mig. Det är ju utpressning mot DIG, inte främst avsky för sambon.
Hade det sköts snyggt genom ett ödmjukt: tyvärr, kan inte komma p g a personliga skäl, och sedan på din fråga varför krupit fram - då hade det varit en annan sak för mig.
Det här tycker jag bara var djäkligt dålig stil av din far. Vuxna människor får ibland stå ut med sådant vi egentligen inte vill, för saker som vi egentligen vill.
@Sleepan Men fy va tråkigtKlart att han har rätt till sina känslor, om han nu mår så dåligt över detta, men riktigt fult att låta dem gå ut över dig. Och sen försöka utpressa dig till att inte bjuda din mammas sambo
![]()
Stress som det är över bröllopet, pga hotellet samarbetar ej, han som har lokalen svarar inte när vi försöker få tag på honom och värst av allt - vi får inte tag på någon vigselförrättare malla är upptagna.
Men vad dåligt! Har ni bröllopet i en lokal och middagen på ett hotell? Vad är det hotellet inte samarbetar om? Vigselförrättare, kan ni kolla i en närliggande kommun?
Min käre far ringde nyss och sa att han inte kommer om mammas sambo kommer.
Peppigt.
Visste att detta skulle komma. Och har tänkt att nä, men då får väl pappa stanna hemma då. Nu när det väl kom så känns det som en jävla slap in the face ändå.
Vet att han mår sjukt dåligt och verkligen inte vill träffa mammas "nya", men det har gått typ 4,5 år. Och det är hans dotters bröllop...
Ta inte på dig den skulden.
Jag kan tycka att din far kan stanna hemma då. Det är ett val som han gör.
Klart det är hans val. Problemet är ju att jag gillar min pappa och vill att han ska vara med...
@Sleepan Tricky! Festlokalen; fixar de maten själva eller hyr de in en cateringfirma? I så fall kanske du kan prata direkt med cateringfirman? Jag kan ibland känna mig till besvär när jag mailar kvinnan som har hand om lokalen vi ska vara i, sen tänker jag hur mycket vi betalar för det och skickar iväg mailen
Hotellet blir ju svårare, är det många gäster? Tycker de borde kunna prioritera städningen av de rummen det gäller! När jag har kontaktat hotell för att vi behövt checka in tidigare så brukar de alltid försöka städa det rummet först så vi kan komma tidigare (gäller iofs bara ett rum men ändå!)